livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 februari 2024

Av Mimmi - Onsdag 28 feb 21:35


Mjau, idag för 9 år sedan började jag blogga.
Matte, som aldrig hade tänkt sig att jobba som sekreterare, ifrågasatte mitt beslut.
Men jag stod på mig.
Jag kände att jag hade så mycket att prata om.
Dessutom ville jag slå ett slag för alla skyggisar.
Skygga katter får sällan komma till tals.
Det gick ett antal år med en bloggande skyggis.
Mycket bus och utveckling.
Sakta men säkert närmade jag mig Matte.
Sedan blev jag trygg och gosig.
Det blev mycket mys och gos och mera bus.
Och så gick det flera år till.
Numera är jag lite lugnare när det gäller bus.
Men definitivt inte när det gäller gos.
Jag vill vara nära större delen av dygnet.
Det blir inte lika roligt att blogga om.
Men en gång bloggkatt, alltid bloggkatt.
Så jag fortsätter av bara farten.
Dessutom kan jag ju inte överge mina mjauktioner.
Jag hoppas att ni inte har tröttnat och fortsätter att läsa.
Dessutom vill jag påminna om att man kan läsa alla gamla inlägg om man går in på webb-versionen.
Man kan även leta efter vissa inlägg.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards