livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 16 februari 2024

Av Mimmi - Fredag 16 feb 22:18


Mjau, nu har Matte äntligen hittat den bilden igen som hon hade lovat att plocka fram till mig på onsdag.
Sedan blev hon tydligen halvblind eftersom hon absolut inte kunde hitta den när hon hade lovat det.
Men bättre sent än aldrig, eller hur?
Annars kämpar Matte på med disken.
Nästa vecka kommer det äntligen en reparatör som ska titta på eländet.
Jag hoppas verkligen att den går att reparera och helst direkt.
För annars krymper vårt förråd av glas och porslin.
Matte har ju lätt att tappa saker så om vi inte snart har en fungerande diskmaskin måste Matte köpa nytt.
Förresten är hon helt nere för räkning idag.
Hon hade saker att göra tre dagar den här veckan vilket är minst en sak för mycket.
Och så har hon alldeles för mycket värk för att kunna sova ordentligt.
Och vem är det som får ta tass om det i slutändan?
Jag naturligtvis.
Alltid samma visa.
Jag hoppas att jag får extra mycket lördagsgodis imorgon.
Och jag, jag älskar ju henne ändå.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards