livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 februari 2024

Av Mimmi - Måndag 19 feb 20:06


Mjau, idag kom det en hantverkare för att fixa diskmaskinen.
Ja äntligen, sa Matte.
Nej usch och fy, sa jag.
Som ni kanske kommer ihåg så ogillar jag hantverkare väldigt mycket.
Dessutom tog han alldeles för lång tid på sig.
Drygt två timmar var han här och daltade med diskmaskinen.
Okej, han var tvungen att springa ner till bilen några gånger och även tar en sväng till firman för att hämta något.
Men tänk att det är så komplicerat att fixa en diskmaskin.
Dessutom blev det blött på golvet igen.
Inte som när allt vatten rann ut.
Men läskig ändå.
Och sedan luktade allt konstigt.
Hantverkaren har klampat omkring i skorna och både suttit och legat på golvet.
Diskmaskinen har flyttats runt och har också legat på golvet.
Och en verktygslåda och en filt och allt möjligt annat.
När jag väl vågade mig fram igen var jag tvungen att nosa runt extremt mycket och noggrant.
Och sedan var jag helt utsvulten och behövde massor med mat.
Nu är jag fullständigt slutkörd.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards