livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 5 maj 2023

Vill ni hjälpa till?

Av Mimmi - 5 maj 2023 19:42


Mjau, jag har haft ett långt samtal med Matte idag.
Och vi har bestämt att vi gärna vill hjälpa bengalkatten Pucko.
Ni har säkert läst om Pucko.
Annars kan ni göra det hos Änglakatten.
Matte har även kopierat en text därifrån som jag lägger till här istället för en bild.
Som ni vet så kan ni klicka på bilden för att förstora den.
Om ni läser bloggen i telefonen så måste man ändå göra det, eftersom det sedan flera månader bara syns halva bilden av någon anledning.
Jag kan tänka mig att köra igång en Mjauktion någon gång nästa vecka.
Men jag tänkte fråga er först om ni vill hjälpa till?
För bara Matte och jag kommer ju inte så långt.
Men vi har några trevliga saker till Mjauktionen, det vet jag.
Så vi kan fixa det.
Tillsammans.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Björn

5 maj 2023 20:04

Vi hjälper till efter förmåga naturligtvis. ❤️

Mimmi

5 maj 2023 20:16

Mjau, vad bra!

 
Ingen bild

Malte

5 maj 2023 20:35

Mjau! Det är väl klart att matte och jag vill hjälpa Pucko att bli frisk. Jag kan ju själv bli sjuk och behöva hjälp någon gång. Ser fram emot mjauktionen!
Nosbuff

Mimmi

5 maj 2023 20:58

Mjau, du är en klippa, Malte.
Nospussar

 
Ingen bild

Granit

5 maj 2023 21:02

Jamensjälvklart

Mimmi

5 maj 2023 21:17

Nospussar till min älskling!

 
Ingen bild

Cornelia

6 maj 2023 04:36

Vi är redo att hjälpa Pucko!
Buff C

Mimmi

6 maj 2023 08:40

Tack snälla Cornelia!
Nospussar

 
Ingen bild

Britt-Inger

6 maj 2023 18:02

Alltid redo att hjälpa Mimmi hjälpa!
Är dock inte scout 😉

Mimmi

6 maj 2023 18:07

Underbart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Söndag 12 maj 17:58


Mjau, idag har Matte verkligen drivit saker på sin spets. Hon var ganska groggy efter gårdagen. Men hon gick i alla fall upp för att äta frukost. När hon sedan skulle ställa disken i maskinen så lyckades hon på något sätt att få in en gaffels...

Av Mimmi - Lördag 11 maj 21:38


Mjau, idag försvann Matte i flera timmar. När hon slutligen kom hem hade hon äntligen med sig penseer. Och något mycket konstigt. Jag blev både skeptisk och nyfiken. Men eftersom jag även jobbar som doft-kontrollant så var jag naturligtvis ...

Av Mimmi - Fredag 10 maj 21:01


Mjau, jag är ett plåster på Matte idag. Igen. Jag brukar vara det åtminstone ett par gånger i veckan. Jag måste ju visa Matte hur mycket jag älskar henne. Ibland räcker det helt enkelt inte med gos och pussar och buffar och ligga nära. Då...

Av Mimmi - Torsdag 9 maj 21:21


Mjau, när det är långhelg så kan man få lite extra energi i tassarna. Och när jag har mycket energi i tassarna så blir det oftast lite bus. Det är ju så roligt att busa! Och nästan lika roligt är det att sedan se Mattes reaktion... Idag kör...

Av Mimmi - Onsdag 8 maj 22:00


Mjau, idag var Matte iväg och jobbade med "sina" skyggisar igen. Ingen skyggis är den andra lik. Var och en behöver ett individuellt bemötande. Och var och en har sin alldeles egen stil. Och Matte älskar dem alla. Vissa kanske lite mer än...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards