livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 maj 2023

Av Mimmi - 30 maj 2023 20:25


Mjau, jag har en lite klängig period just nu där jag hela tiden vill vara nära Matte.
Och då menar jag verkligen hela tiden.
Under den gångna natten propsade jag på att vara i sängen hela natten.
Jag tryckte mig in i Mattes knäveck och under hennes arm och ibland låg jag halvt på henne när det var extra trångt.
Men det som var mest mysigt var ändå att ligga bredvid henne i höjd med hennes huvud.
Då kunde jag känna hennes andetag och pussa mycket försiktigt på hennes ansikte.
Speciellt på hennes ögonlock.
Jag tycker verkligen om att pussa Matte på ögonlocken.
Men till slut vände Matte på sig och då hade jag plötsligt nosen i hennes rufsiga hår.
Det var inte lika trevligt.
Men eftersom jag absolut ville vara så nära som möjligt så låg jag kvar i alla fall.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards