livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 12 maj 2023

Av Mimmi - 12 maj 2023 17:30


Mjau, nu är det äntligen dags! 

Jag vet ju att ni har väntat. 

Och Cornelia har nog tuggat på svansspetsen de senaste dagarna... 

Men nu är Matte äntligen redo att hjälpa mig. 

Som ni vet så är Pucko inlagd på djursjukhus nu men pengarna tickar snabbt ner i en sådan situation. 

Vi gör precis som vanligt. 

Ni kan lägga bud här på bloggen som kommentar eller på Mattes och min Facebooksida under ett speciellt inlägg för Mjauktionen. 

Kom ihåg att ange numret på det ni vill buda på för att undvika missförstånd. 

Lagd bud är bindande! 

Om ni vinner så tillkommer det porto på vinsten om ni vill få den hemskickad (det går fint med avhämtning om ni har vägarna förbi). 

Mjauktionen avslutas på torsdag kväll klockan 19:00. 

Alla pengar kommer att gå oavkortat till Puckos vård. 

Då är det dags nu. 



1) 

Månadens katt är lite hårdhudad men mycket snäll och lätt. Och som ni ser så är den alltid redo att pussas... Pryder sin plats i vilket hem som helst på vilken plats som helst.

Ca 16*21 cm i något slags metall. 

Utropspris: 85 kronor. 


 




2) 

Om ni tycker att månadens katt är för stor så kan ni satsa på en minivariant istället. En söt liten ring med katt som kan anpassas helt efter varje finger. Katten är ca 1,5*0,5 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




3) 

Även om pandemin är över så är det ändå viktigt att fortsätta tvätta händerna. Den här katten hjälper till att göra det lite roligare. Tvålflaska i porslin med plastpump. Tvåålen måste ni dock fylla på själva. 

Ca 18 cm hög och 6,5 cm i botten. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




4) Om ni vill piffa upp badrummet ytterligare så har vi här en tjusig hadduk att buda på. Frotte och antagligen 40*75 cm. Matte har inte öppnat plasten eftersom förpackningen hotade att gå sönder.  

Men helt klart hur snygg som helst. Den duger även åt kungliga katter. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




5) 

Jag vet inte hur det är hemma hos er. Men Matte påstår att jag hårar förskräckligt. Hon skaffade den här skrapan för några veckor sedan och eftersom hon är så nöjd så ska ni också få möjlighet att skaffa en sådan. Skrapan har två olika sidor beroende på ytan som ska rengöras. 

Handtaget är 11 cm lång, skrapan är 14 cm bred. 

Utropspris: 85 kronor. 


 




6) 

Naturligtvis finns det även en disktrasa. Den här med en liten kattunge som ber om hjälp till Pucko och alla andra katter i nöd. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




7) 

Som ni vet så är inte allt i mina Mjauktioner nya saker. Den här skålen har varit med ett tag. Men den är fortfarande en fin liten prydnad. Ett fint handverk. Och naturligtvis går det alldeles utmärkt att lägga småsaker i den. 

Diameter 15 cm, höjd ca 4,5 cm. Något slags trä. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




8) 

Sprillans nytt däremot är den här fina kökshandduken i linne. 57*33 cm. Kärlek när den är som finast. 

Utropspris: 85 kronor. 


 




9) Det finns ett aldrig sinande behov av vackra kaffe- och tekoppar. Dessa underbara är handmålade med gulddetaljer. Jag gissar att fikat blir extragott ur dessa koppar. 

Porslin, 11 cm hög, diameter 9,5 cm högst upp. 

Utropspris: 95 kronor. 


 




10) 

Brukar ni också glömma det viktigaste när ni handlar? Brukar ni göra anteckningar på gamla kvitton? Eller tycker ni om att telefonklottra? Nu kan ni göra allt med stil. Liten anteckningsblock med post-it lappar för alla syften i tassform. Ca 6*7 cm. 

Utropspris: 55 kronor. 


 


Och det var allt för den här gången. 

Nu kan ni börja bud helt utan hämningar... 

Mjau! 



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards