livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 maj 2023

Av Mimmi - 26 maj 2023 23:57


Mjau, det gick väl ungefär som jag hade misstänkt.
Matte var närmare död än levande idag.
Fullständig slutkörd var hon och behövde tas om tass.
Två dagar efter varandra med något inplanerat fungerar egentligen inte.
Hon gick visserligen upp i morse och gav mig frukost.
Sedan åt hon några värktabletter och så gick hon och lade sig igen.
Och naturligtvis följde jag med.
Vi sov större delen av dagen.
Men jag gick upp någon gång för att äta, gå på lådan och ta en nypa luft på balkongen.
Resten av tiden fanns jag där precis bredvid Matte och höll koll på henne.
Jag övervakade hennes andning och hennes rörelser och hennes sömn.
Jag följde med henne till badrummet och tillbaka till sängen.
Det är väldigt lätt att bli lite bekymrad när Matte bara ligger i sängen och blundar.
Sen eftermiddag piggnade Matte till en stund och åt en massa mat.
Sedan behövde hon sova lite till.
Nu hänger vi en stund i soffan innan vi går och lägger oss igen.
Det har varit en ansträngande dag för min del.
Ingen egentid för att ligga på balkongen och spana efter halvsova i skuggan.
Men någon måste ju se efter Matte, eller hur?
Nu är jag rätt trött.
Hela dygnsrytmen är åt skogen.
Det är inte lätt att vara vårdkatt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards