livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 maj 2023

Av Mimmi - 22 maj 2023 21:53


Mjau, så här års är jag mest utomhus.
Inte mitt på dagen eller tidig eftermiddag, då är det på tok för varmt just nu.
Även sen eftermiddag kan vara för varmt.
Då kommer jag in igen och kastar mig raklång på golvet för att svalka mig.
Dessutom måste jag gå in emellanåt för att kolla vad Matte gör och att äta lite.
Men annars är det underbart att vara ute på balkongen.
Trots detta är jag så snäll och väluppfostrad att jag faktiskt kommer in direkt när Matte säger åt mig.
Det har jag alltid gjort.
De första åren blev det mest så eftersom jag var skygg.
Och om jag inte kom in på kommando så kom Matte ut för att schasa in mig.
Det gillade jag inte alls.
Så jag lärde mig mycket fort att komma in när Matte säger till.
Jag kommer faktiskt så gott som alltid när Matte ropar efter mig.
Oavsett situation.
Förutom när det finns främmande tvåbeningar.
Jag hittade en gammal bild från när jag hade varit hos Matte i tre månader.
Då hade jag hunnit upptäcka hyllan längst upp på bokhyllan, på en mjuk kudde som låg där bara för mig.
Där kände jag mig ganska säker.
Det kanske syns.
Lite rädd men även lite kaxig.
Och absolut beredd att fräsa eller slå till med tassen...
Tänk att jag blev en så snäll och gosig flicka efter några år.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards