livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 17 november 2022

Av Mimmi - 17 november 2022 20:50


Mjau, idag har jag äääääntligen fått mitt paket!
Det var verkligen dags.
Paketet var från min salige kompis Smiley's matte.
Lite som att Smiley skulle skicka paket från himlen.
Och både Smiley och hans matte vet vad jag gillar.
Så det finns naturligtvis tonfisk i olika former som mat och godis till mig.
Och te och choklad och kattidningar till Matte.
Purrfekt helt enkelt.
Precis vad vi behöver idag.
För Matte var iväg för att få stygnen borttagna från magen och armen.
Läkaren hade sydd väldigt fast och det var svårt att få bort stygnen.
De var till slut två sköterskor som jobbade med det.
Så om Matte vore en katt skulle hon slicka sina sår nu igen.
Såret på magen hade läkt rätt bra ihop.
Armen var inte lika bra.
Men jag väger tro att det är mitt fel.
Såret är i alla fall tejpad på längden och tvären och omplåstrad igen.
Och det blödde igen.
Matte har fått order att hålla armen lugn.
Vilket går väl sådär när såret är väldigt nära armbågen och påverkas av varje liten rörelse.
Själv tänker jag frossa i tonfisk.
Och vaktar på Matte.
Jag är ju katt.
Jag kan ha många tassar i luften.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards