livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 3 november 2022

Av Mimmi - 3 november 2022 18:05


Mjau, idag var Matte hos människo-vetten och när hon kom hem var hon trasig.
Två ordentliga sår hade hon.
Visserligen sydda och plåstrade och med smärtlindring i kroppen.
Men utan tratt.
Varför behöver inte tvåbeningar tratt?
Matte har fått direktiv att ta det lugnt i två veckor innan stygnen tas bort.
Hon ska undvika en massa saker.
Om hon var en katt skulle hon både ha fått tratt och dessutom förbud att hoppa, skutta och klättra.
Hade någon skurit i mig istället hade jag fått tratt och en massa förbud.
Och smärtstillande som jag antagligen hade vägrat att äta.
Kanske hade jag även vägrad att gå på lådan och att äta annat än godis.
Matte äter ju redan värktabletter varje dag.
Men nu kör hon maxdosen på båda sorterna utan att först känna efter.
Matte säger att det är bra att det är hon som har sår och inte jag.
Hon säger även att hon gladeligen skulle ta över allt som jag eventuellt skulle kunna råka ut för.
Hon påstår att hon hellre har ont själv än att jag ska ha värk.
Har ni också så konstiga tvåbeningar?
Nu ska jag pussa lite på henne och så sover vi lite till.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards