livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 november 2022

Av Mimmi - 10 november 2022 17:21


Mjau, idag blev jag inte alls glad.
Utan känner mig smått irriterad på seg hemtjänst och seg Matte.
Det sista hemtjänsten gör innan de går är att tömma brevlådan.
Och inte såg de att det fanns en paketavi där.
Matte var inte mycket bättre.
Hon tittade på posten först efter en stund när de hade redan gått.
Det betyder att jag måste vänta en hel vecka på mitt paket nu!
Morrr...
Jag vill ju ha det nu på en gång.
Dessutom är det fjärde kvällen i rad som militären övar igen.
De övar nattflyg och håller på till klockan 00.
Och det låter förfärligt!
Första kvällen blev jag väldigt orolig.
Men Matte förklarade för mig att det bara var ett dumt flygplan, och en till, och en till...
Nu blir jag inte rädd längre för jag vet.
Men jag vill ligga tätt intill Matte i alla fall.
För säkerhets skull.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards