livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2020

Av Mimmi - 14 november 2020 22:08


Mjau, idag fick Matte ett av sina sällsynta ryck.
Hon flyttade runt på några kartonger, packade upp några, ställde undan några.
Jag var med hela tiden.
För någon måste ju hålla koll på henne.
I en av kartongerna hittade hon en leksak som jag gillar men inte sett till i över ett halvår.
Jag blev väldigt glad och kramade och pussade den.
Matte satte upp en golvlampa i hörnet vid teven.
Och en hylla.
Nu känns vardagsrummet lite större.
Matte har lovat att efter städningen på måndag så ska det läggas en trasmatta på snedden där.
Jag har verkligen saknat en trasmatta att åka kana på!
Naturligtvis gjorde Matte alldeles för mycket och nu är hon helt slut och har ont precis överallt.
Själv är jag mycket trött efter att ha övervakad allt.
Så jag tog tillvara en av Smileys tips från igår och lade benet över ögonen.
Tror ni att Matte lät bli att blixtra då?
Nej, naturligtvis inte...
Hon är verkligen hopplöst.
Mjau!

Av Mimmi - 13 november 2020 21:21


Mjau, jag vet inte om ni har samma problem som jag.
Men varje gång man ligger och slappar så där riktigt skönt i soffan så får Matte för sig att blixtra mig.
Det är så fruktansvärt irriterande!
Finns det något sätt att undvika detta missbehagande agerande?
Jag har tassat mot telefonen många gånger.
Jag har till och med försökt att bita i den.
Men den är alldeles för hårt tyvärr.
Måste man verkligen gå så långt till att kontakta en kattvokat och stämma Matte på en miljon godis?
Finns det ingen genväg?
Kattvokater är så dyra i drift.
De brukar kassera halva skadeståndet minst.
Jag tar gärna emot alla tips ni kan purra fram.
Mjau!

Av Mimmi - 12 november 2020 20:18


Mjau, idag har Matte hjälpt mig att swisha vinstpengarna till Remingtons kattlya.
Hela 3254 kronor blev det!
Tack till alla som varit med igen.
Hemsktjänstan fick posta flera vinster idag.
Dock har Matte varit aningen lat och inte hunnit packa klart alla vinster.
Så misströsta inte om ni behöver vänta lite...
Sedan var det dags att öppna paketet från Smiley.
Och det var precis lika underbart som vanligt.
God mat, mina favoritgodis och några leksaker.
Matte noterade att leksakerna har samma färger som våra kuddar i soffan och ljusslingan som hänger på väggen ovanför soffan.
Bara en sån sak!
Nu ska jag få en massa godis, men inte 3254 stycken...
Det skulle vara för mycket även för mig.
Tack snälla Smiley!!!

Av Mimmi - 11 november 2020 20:47


Mjau, jag funderar på att säga upp mig.
Varje kväll den här veckan.
För då har militären mörkövningar med flyget.
Det låter inte bara mycket utan FÖR MYCKET.
Och vi bor alldeles för nära flygplatsen.
Det är inte alls kul för en liten katt.
Fy bubblan, säger jag!
Och lite andra saker som Matte säger att man inte skriver...
Men jag blir ju så himla skrämd.
Så jag ligger i min fluffkoja i sovrummet och försöker att tänka på trevliga saker istället.
Till exempel den avin som kom i brevlådan häromdagen.
Som säger att det finns ett paket att hämta.
Till mig från min vän Smiley.
Jag älskar paket från Smiley!
Så jag längtar till imorgon när hemsktjänsten kan hämta upp det.
Sedan kanske jag klarar kvällen och en massa Jas Gripen bättre...
Angående auktionen så har vi fått in de flesta betalningar.
Jag hoppas att Matte kan hjälpa mig att swisha alla pengar till Remingtons kattlya imorgon.
Det tycker jag också om.
När man själv har varit hemlös så vet man verkligen hur mycket katterna kommer att uppskatta det.
Mjau!

Av Mimmi - 10 november 2020 19:44


Mjau, då är det dags att gratulera vinnarna i auktionen.
Och alla andra som har varit med.
Alla ni som hjälper hemlösa katter är faktiskt helt underbara!
Nu har Matte äntligen plockat fram lämpliga förpackningar och vägd alla vinster.
Så här är vinnarna:
1) 400 kr, Maggan + 63 kr porto
2) 150 kr, Molly + 22 kr porto
3) 350 kr, Sigge (och Mary) + 66 kr porto
4) 100 kr, Annica + 22 kr porto
5) 100 kr, Maggan
6) 400 kr, Inger + 66 kr porto
7) 300 kr, Cornelia + 44 kr porto
8) 100 kr, Mary
9) 150 kr, Charlotta + 44 kr porto
10) 200 kr, Mary
11) 500 kr, Smiley + 44 kr porto
12) 200 kr, Tommi
Och som vanligt vill jag påminna om att det går alldeles utmärkt att runda upp summan vid betalningen eftersom alla pengar går till katterna.
Matte och jag vill tacka så mycket för den här gången.
Hemsktjänstan kommer att posta vinsterna på torsdagen.
Och jag ser verkligen fram emot att swisha vinstpengarna till Remingtons kattlya!
När Matte har packat allt ordentligt och satt på adresser och frimärken så kan vi ta det ordentligt lugnt igen.
Det tycker jag om.
Mjau!

Av Mimmi - 9 november 2020 22:46


Mjau, nu är det sista chansen att lägga bud i den här auktionen till förmån för Remingtons kattlya!
Passa på innan det är för sent.
Imorgon klockan 18 är det slut.
Åh vad jag hoppas att det blir en fin summa pengar till katterna!
Här kommer sista uppdateringen:
1) 400 kr, Maggan
2) 150 kr, Molly
3) 350 kr, Sigge
4) 100 kr, Annica
5) 100 kr, Maggan
6) 400 kr, Inger
7) 300 kr, Cornelia
8) 100 kr, Mary
9) 150 kr, Charlotta
10) 200 kr, Mary
11) 400 kr, Smiley
12) 200 kr, Tommi
Imorgon kväll kommer jag att presentera vinnarna.
Och så hoppas jag att Matte väger och kolla portokostnader.
Så spännande.
Mjau!

Av Mimmi - 8 november 2020 20:51


Mjau, har ni firad någon far idag?
Det har inte vi gjort eftersom varken jag eller Matte har någon far i livet.
Mattes far gick bort för drygt 8 år sedan.
Och jag vet inte ens vem min far var när det begav sig för snart 8 år sedan.
Om han var lika hemlös som min mamma så är risken stor att han inte lever längre.
Sedan kan han förstås vara en katt med ett hem som struntat i att kastrera honom.
Och vem som var far till mina egna barn som faktiskt inte överlevde kommer jag inte ihåg längre.
Så vi struntar högaktningsfullt i farsdagen.
Men vi struntar inte i att hjälpa hemlösa katter!
Nu är det bara två dagar kvar på auktionen.
Och som tur är har det kommit in några bud även idag.
Inga stora summor men alla som buder över någon annan eller höjer sitt eget bud är så hjärtligt välkomna!
Eftersom jag får en godisbit för varje bud så var det väldigt roligt första dagen, men nu har det varit lite skralt på den fronten.
Matte tror inte riktigt att det blir fler godis till mig men jag har inte gett upp hoppet än.
Visst hjäper ni mig?
Här är alla aktuella bud :
1) 400 kr, Maggan
2) 150 kr, Molly
3) 300 kr, Elsa
4) 100 kr, Annica
5) 100 kr, Maggan
6) 400 kr, Inger
7) 200 kr, Cornelia
8) 100 kr, Tommi
9) 150 kr, Charlotta
10) 150 kr, Molly
11) 300 kr, Smiley
12) 100 kr, Tommi
Jag fortsätter att snegla längtande efter godispåsen...
Mjau!

Av Mimmi - 7 november 2020 20:00


Mjau, jag trodde att jag skulle deppa ihop idag men sedan blev jag räddad av Molly och Smiley som hade höjd sina bud.
Det finns nämligen inte mycket som är så trist som en avstannad auktion!
Dessutom är det här ingen vanlig auktion.
Man väntar inte till sista stund och försöker få ett så bra pris som möjligt.
När det gäller att hjälpa hemlösa och behövande katter finns det inget för högt pris.
Tänk istället att du hjälper så mycket som bara möjligt och dessutom får något fint i utbyte.
Vi vet alla att Remingtons kattlya verkligen behöver få in så mycket pengar som möjligt.
Så då kan vi väl hjälpas åt?
Gör som Molly och Smiley och höj era bud själva.
Här får ni en överblick igen :
1) 350 kr, Lena
2) 150 kr, Molly
3) 300 kr, Elsa
4) 100 kr, Annica
5) 100 kr, Maggan
6) 400 kr, Inger
7) 200 kr, Cornelia
8) 50 kr, Tommi
9) 100 kr, Tommi
10) 100 kr, Annica
11) 300 kr, Smiley
12) 50 kr, Tommi
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards