livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 november 2020

Av Mimmi - 2 november 2020 21:15


Mjau, då är det äntligen dags igen. 

Auktion! 

Dessutom en auktion med lite leksaker. 

För det är sånt vi behöver så här års. Lite roligt underhållning. 

En auktion till förmån för Remingtons kattlya. Eftersom de är extra olycksdrabbade. 

Jag vet att det finns många katthem just nu som druknar i räkningar.Och jag skulle vilja hjälpa alla! 

Men jag är bara en liten katt med en Matte som är sjukpensionär. 

Då får man tyvärr begränsa sig lite. 

Så jag räknade på tassarna till "Ole dole doff..." 

Och det blev Remingtons kattlya. 

(Dessutom är jag lite svag för chefen, Remington, som är ett stiligt svart praktexemplar av hankatt) 


Vi gör som vanligt. 

Ni kan lägga bud här i kommentaren eller på Facebook i ett specialinlägg där Matte länkar till bloggen. 

Kom ihåg att alltid ange objektnummer på det ni vill buda på, annars händer det att Matte blir snurrig och rör till det... 

Jag gör en uppdatering här på bloggen varje kväll, så glöm inte bort att titta in här varje dag! 

Auktionen avslutas på tisdag 10/11 klockan 18:00. 

Vinnarna är de som har de högsta buden då. 

Som vanligt går alla pengar oavkortat till Remingtons kattlya. 

Observera att det tillkommer portoavgifter till vinsterna enligt storlek och vikt. 

Är ni redo? 

Då sätter vi igång. 


1) 

Månadens katt är en riktig vinterkatt. Vit som snö, eller nästan i alla fall. Det är ju ingen kattunge precis utan en mycket vuxen katt med lite erfarenheter i pälsen. 

Den stora magen rymmer ordentligt med varm dryck åt dig. 

Den sitter gärna på bordet, på köksbänken eller i fikakorgen. 

Vad mer behöver man så här års? 

Termoskanna höjd 26 cm, diameter 12 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




2) 

Vintern är mörk och tråkig. Då behöver man lite extra ljus och lite roligt. 

Till exempel med en laserpekare till katten. Här i form av en fisk. Fisken växer och krymper beroende på om ytan ligger nära eller längre bort. 

Här kan man minsann fiska! Inklusive batteri. 

Utropspris: 50 kronor 


 




3) 

Och när vi ändå pratar om fisk - här har vi en till! 

Men bara till den riktig modiga katten. Själv blev jag lite skrämd faktiskt. 

Den här fisken vill nämligen få sina fiskar varma... Den vill brottas och beter sig enligt mig lite hotfull. 

Man laddar den med en medföljande sladd i magen och sedan slår den med svansfenan som om den fick betalt för det när man petar på den. (Men det finns en liten knapp för avstängning också.) 

Mjuk fisk med hård mage. Går utmärkt att bita i, om man är modig. 

Längd 25 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




4) 

Nu är det ju inte alla som tycker om fisk. 

Därför bjuder jag även på möss. Myntamöss närmare bestämd. Helt gjort av kattmynta! Kan det bli bättre? Knappast. Här vankas många roliga timmar och mycket dregel... 

Två stycken myntamöss i paket så ni inte behöva slåss där hemma. 

Utropspris: 50 kronor 


 




5) 

Jag vet att några av er gillar kyckling så jag slänger med en kyckling också. 

Eller vad det nu är... kanske en påskkyckling? 

Med bjällra och fjädrar i alla fall. Lyser upp även det mörkaste rum. 

Längd 14 cm. 

Utropspris: 40 kronor. 


 




6) 

Men nu tar vi något till tvåbeningarna också. En kaffeburk. Den luktar i alla fall kaffe. Men om man diskar den ordentligt så kan den säkert omvandlas till att ha godis i. Kattgodis menar jag naturligtvis. 

För annars skulle det väl inte finnas en katt på den? 

Plåtburk med kattsäkert förslutning. 

Höjd 20 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




7) 

Här har vi en söt liten tallrik som fungerar för några småkakor till kaffet för tvåbeningar. Eller som extrafin godisservering till katten. Den kan även hängas upp på väggen ifall man inte kan komma överens om vem som behöver den bäst... 

Gullig liten tallrik med guldkant. 10 cm i diameter. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




8) 

Ibland kanske man vill ge sin tvåbening ett smycke. För att den har varit extra snäll, eller serverat mycket godis. Då ska det helst vara ett smycke med katt förstås. 

Till exempel den här i silvrig metall i form av en sovande katt. 

9*5 cm. Även den här gör sig fint på väggen. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




9) Här har vi en sprillans ny T-shirt i storlek 38, donerad av Camilla. 

Den kan ni lämna helt till tvåbeningen eftersom vi katter ändå inte gillar kläder. Förutom att håra ner dem förstås... 

Den här har en vackert glittrande katt i paljetter på framsidan. 

Tjusigt så det förslår! Om man kan bära storlek 38. 

Utropspris: 85 kronor. 


 




10) 

Vi har ännu en vit katt men den här är rätt liten. Men med ett fint blommönster över magen. 

För liten för ett värmeljus, eventuellt passar det med ett batteridrivet. Eller några bitar av en ljusslinga? Fin är den i alla fall. 

Höjd 10 cm, bredd ca 6 cm. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




11) 

Kattkrokar tycker ni om, har jag förstått. Alla kattkrokar jag haft med i auktioner har genererat fina bud. Så här kommer en till. En reäl i handmålad metall. Helt klart en prydnad för köket, badrummet eller hallen. 

Höjd 21 cm, bredd 16 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




12) Och så till slut ett gott råd i all välmening. Jag är inte säkert om det riktar sig till katten eller tvåbeningen. Men jag gissar att det går att hålla sig till det hur som helst. 

Och om du hittar din tvåbening liggandes vid lådan kan du som katt alltid hjälpa till och skvätta ut lite sand på den... I alla fall om du betraktar dig som hemmets hjälpreda. (Vilket jag gör.) 

Klistermärke. 14,5 cm*7 cm. 

Utropspris: 30 kronor. 


 



Och det är allt för den här gången. 

Nu väntar jag med spänning på era bud! 

Mjau!!! 




Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards