livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2015

Provokation

Av Mimmi - 5 oktober 2015 09:22

 

Matte älskar sina orkideer som blommar om och om och om igen.

Min tveksama inställning till krukväxterna känner ni ju till...

Igår kväll var jag på bushumör.

Jag brukar ju stå upp på min pall vid balkongdörren för att spana ut i mörkret.

Igår vände jag mig efter ett tag till skrivbordet och satte framtassarna dit istället för mot rutan.

Sen tittade jag så att jag var säker på att Matte tittade.

Då sträckte jag ut en tass - tänk vad lång en liten katt kan bli när den sträcker ut sig maximalt...

Jag sträckte i alla fall ut en tass som om jag skulle slå till en blomklase.

Matte sa men Mimmi, vad gör du?  

Jag gav mig inte.

Då sa hon nej.

Nej Mimmi, nej!

Med bestämt tonfall.

Ja men okej då.

Jag gör ju ingenting!

Det var ju inte på allvar.

Ville bara se Mattes reaktion.

Provocera henne lite...


 
 
Alvis

Alvis

5 oktober 2015 16:08

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Catlover

5 oktober 2015 22:55

Är den här Alvis meddelanden som kommer hela tiden spam eller? Mimmi - testa boxningshandskar när du ska knocka Mattes orkidéer. Det blir mer punch i slagen få. Ditt lilla busfrö! :)

Mimmi

6 oktober 2015 08:31

Boxningshandskar - vilken bra idé! ;)

Alvis har en blogg. Som inte intresserar mig. Det har jag svarat henne några gånger.
Har även valt att inte godkänna hennes kommentar ibland.
Hon bryr sig helt enkelt inte om min blogg utan vill ha fler läsare till sin.
Hon skickar ut sin random-kommentar till många.
Har funderat om jag ska blockera henne, men det känns väl drastisk...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 13 maj 21:51


Mjau, idag har Matte planerat penseerna. Hon trotsade sin onda finger men tejpade den ordentligt så att det inte skulle komma jord i såret. Och hon avböjde alla mina erbjudanden om hjälp. Naturligtvis höll jag mig ändå ganska nära, redo att g...

Av Mimmi - Söndag 12 maj 17:58


Mjau, idag har Matte verkligen drivit saker på sin spets. Hon var ganska groggy efter gårdagen. Men hon gick i alla fall upp för att äta frukost. När hon sedan skulle ställa disken i maskinen så lyckades hon på något sätt att få in en gaffels...

Av Mimmi - Lördag 11 maj 21:38


Mjau, idag försvann Matte i flera timmar. När hon slutligen kom hem hade hon äntligen med sig penseer. Och något mycket konstigt. Jag blev både skeptisk och nyfiken. Men eftersom jag även jobbar som doft-kontrollant så var jag naturligtvis ...

Av Mimmi - Fredag 10 maj 21:01


Mjau, jag är ett plåster på Matte idag. Igen. Jag brukar vara det åtminstone ett par gånger i veckan. Jag måste ju visa Matte hur mycket jag älskar henne. Ibland räcker det helt enkelt inte med gos och pussar och buffar och ligga nära. Då...

Av Mimmi - Torsdag 9 maj 21:21


Mjau, när det är långhelg så kan man få lite extra energi i tassarna. Och när jag har mycket energi i tassarna så blir det oftast lite bus. Det är ju så roligt att busa! Och nästan lika roligt är det att sedan se Mattes reaktion... Idag kör...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards