livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Mimmi - 27 oktober 2015 21:30

 

Tydligen har Matte flygit iväg som en fågel på semestern.

 

Hon har tittat på gamla byggnader.

Vädret har varit lite kyligt och regnigt ibland.  

Mattes resesällskap.

 

Och inte har hon köpt en rolig leksak till mig.

Inte ens i den här spännande affären...

Hon hade mage att påstå att jag har så många leksaker redan.

Själv har hon fått en tröja:

 

Och jag kan bara instämmer - hon är inte det.

Men tydligen har hon köpt något spännande som jag inte fått se än.

Jag återkommer med min rapport.

Mjau!


Av Mimmi - 27 oktober 2015 08:12

 

Nu är livet så skönt igen.

Matte är hemma.

Hon gör som hon alltid gör.

Och då kan jag också göra som jag alltid gör.

Det känns så underbart trygg för en liten skyggis!

Balkongen är tillgängligt igen.

Och när jag vill ha gemensam lek så behöver jag bara säga "mjau?" så leker Matte med mig.

Förutom när hon äter, då säger hon att jag ska vänta.

Men vänta, jag?

Nä, då leker jag själv istället eller kicka in en boll i köket...

Men Matte, den där resväskan, den kan du väl ta undan nu?

Jag gillar inte den...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards