livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Mimmi - 26 oktober 2015 14:30

 

Eftersom Matte bara plockade upp själva stickningen igår kväll så uppfattade jag det som ett godkännande av min konst.

Därför tog jag fram en garnnystan som jag hade gömt under soffan för framtida behov och integrerade även den i röran.

Jag är helt säkert att Matte gillade det.

Hon skratt-suckade.

Sen satte hon sig på golvet för att dra till sig den mest tillgängliga tråden för att nysta upp lite.

Det tyckte jag förstås var en inbjudan till lek.

Hon drog i tråden - och jag försökte att hålla kvar den med tänder och klor.

Vi hade rätt roligt...

Under lekens gång hamnade jag flera gånger precis vid Mattes fötter.

Men jag hade ju så roligt så jag orkade inte bry mig om sådana bagateller.

Dessutom gör Matte aldrig något i dessa stunder när jag är helt nära. Så det verkar inte vara farligt att komma helt nära... tror jag...

 

Matte fick i alla fall ge sig efter ett tag.

Men hon påpekade att det minsann var hennes garn.

Som om jag skulle bry mig.

Den ligger ju på golvet.

Alltså är den min!


Dessutom var hon borta för länge.

Jag brukar alltid busa till det när hon enligt min uppfattning är borta för länge.

Kattvakten har skvallrat att jag inte drog ner hela kalaset förrän natten till söndag...

Mjahahahau....


Av Mimmi - 26 oktober 2015 08:20

 

Naturligtvis hade jag snyggat till ordentligt lagom tills Matte skulle komma hem.

Och eftersom jag inte riktigt förlitade mig på min förmåga att sticka baklänges så hade jag även dragit ner saxen till hjälp.

 

Visst är det en snygg installation, Matte?

Jag har jobbat hårt på det!

Dessutom - som Mattes guddotter uttryckte det så fint: då räcker ju garnet längre!

Det vill säga när du väl har trasslat upp allt detta...

Av Mimmi - 26 oktober 2015 07:27


Naturligtvis har Matte fått ett varmt välkommande hem...

Jag hade förberedd lite fint i vardagsrummet.

Bilder kommer snart!


(hihihi...)

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards