livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av Mimmi - 3 oktober 2015 20:33

 

En kylig höstkväll tillbringer jag helst på Mattes säng.


Och jag ryser när jag tänker på alla hemlösa katter därute som huttrar under någon buske och inte har möjlighet att gå in i värmen, ännu mindre tillgång till en mjuk säng...

En sån var jag själv en gång.

Då visste jag inte vad "komma in i värmen" betydde för jag aldrig hade varit där.

Jag visste bara hur man fryser och försöker att överleva.


Men nu är jag en glad och nöjd och mätt (och bortskämt?) katt och jag vill absolut inte tillbaka till mitt gamla fria liv!

Förresten, Matte, var är mina lördagsgodis?

Av Mimmi - 3 oktober 2015 12:00


Vi tar det lugnt idag.

Matte halvligger i soffan och sticker.

Och jag hänger på balkongen men kommer in då och då för att kolla läget och leka lite.

Förresten så sticker Matte på en bebisfilt.

Och då tänkte jag naturligtvis att den var till mig.

Jag är ju hennes lilla bebis!

Men nej, den är inte till mig.

Den är till Mattes kompis S som ska ha barn i vinter.

Jag ställde mig upp med framtassarna på soffan och kontrollerade att Matte stickade rätt.

Eftersom hon verkar göra det så vände jag mig istället mot soffbordet och undersökte alla garnnystan i olika färger.

Dem ska jag nog bollar runt med någon natt när Matte sover...

Så kära S, den där bebisfilten kommer innehålla katthår, det kan du vara säker på!

Det blir min lilla present till bebisen...


Nä, nu ska jag ut på balkongen igen.

Så länge krukväxterna är ute och solar tänker jag göra detsamma!

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards