livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Mimmi - 16 oktober 2015 16:00

 

Självklart kommer jag inte att överge bloggen medans Matte är bortrest!

Jag har krävt extra datortid av Matte och tassat ihop ett tidsinställt inlägg för varje dag.

Så ni behöver inte sakna mig...

Av Mimmi - 16 oktober 2015 10:00


Matte har plockat fram en resväska.

Hon har börjat fylla den.

Hon säger att hon ska vara borta en vecka.

Menar hon allvar?

Ska hon lämna mig en hel vecka???

Fy på dig, Matte!

 

Ja, jag vet att jag har världens bästa kattvakt.

Hon är så snäll.

Och lugn och försiktigt.

Precis vad jag behöver.

Men jag är ju DIN lilla bebis!

Man får inte lämna sin bebis, det vet du väl?

Vem ska jag busa med nu då?

Och vem ska jag natta varje kväll?


Du vet väl att jag kommer leva rövare här hemma?

Röja runt.

Klösa på allt som inte stavas klösträd.

Vänta på dig varje kväll i hallen...

 

Vaddå?

Du tycker också att det är jättejobbigt?

Ja men det hoppas jag väl!

Du ska tänka massor på mig.

Undrar hur jag mår.

Oroa dig.

Sakna mig.

Det är priset du får betala för en veckas semester!

Så är det att vara Matte och tokälska sin lilla katt...

Du får skylla dig själv.


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards