livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under mars 2023

Av Mimmi - 31 mars 2023 21:20


Mjau, det är fredag kväll och det har varit en ansträngande vecka.
Så jag är helt slut.
Matte är också helt slut men inte värre än att hon fortfarande kan blixtra på mig...
Aldrig får man lite lugn och ro.
Suck och stön.
Nu ska jag faktiskt sova.
Mjau!

Av Mimmi - 30 mars 2023 20:36


Mjau, det är lite kattastrofstämning här hemma.
Mattes mejl fungerar inte som den ska.
Men Matte hade inte fattat hur pass allvarligt det var i morse när hon bokade och betalade frakten för de tyngre vinsterna.
Vanligtvis får hon då en QR-kod per mejl som hon ber hemtjänsten att fota och ta med när de ska posta vinsterna.
Men den här gången fick hon inget mej och ingen kod och ingen bekräftelse.
Även när Matte lyckades fixa till problemet senare idag så så har inga mejl från tiden mellan tisdag morgon och onsdag eftermiddag kommit fram i efterhand.
Ärligt talat vet jag inte om Matte verkligen lyckades fixa det hela, men men...
Så just nu går det inte att skicka iväg de tyngre vinsterna.
Matte ska försöka lösa det utan att behöva betala portot en gång till.
Hon ska till posten själv och vara så envis som hon kan.
Ni får gärna hålla tummar och tassar.
De mindre vinsterna är dock postade idag.
Mjau!

Av Mimmi - 29 mars 2023 20:49


Mjau, nu är alla vinster packade och Matte håller på som bäst med att skriva adresser och frankera.
Själv har jag sett till att få in alla pengar.
Sedan fick jag hjälp av Matte med att räkna.
Och sedan har jag gjort det som jag tycker är bäst: swisha vinstsumman.
Det blev hela 2970 kronor!
Så underbart!
Tack alla ni som har gjort det möjligt.
Nu kan jag ta lite semester och bara lata mig.
Det ska bli skönt.
Jag längtar efter att sträcka ut mig på rygg bredvid Matte för små tupplurar.
Eller att rulla ihop mig i en koja och snarka bort några timmar.
Mjau!

Av Mimmi - 28 mars 2023 19:03


Mjau, då är det dags att säga grattis till vinnarna!
Det blev ändå lite spännande mot slutet.
Men nu är det klart.
Matte däremot var lite sen med att kolla upp portot precis som vanligt.
Stort tack till alla som har varit med och lagt bud.
Utan er skulle det inte finnas några mjauktioner.
Och tack till Cornelia som drog sig ur när hon blev överbjuden men väljer att donera 300 kronor till vinstsumman.
Här är vinnarna:
1) 175 kr, Agneta L + 69 kr porto
2) 400 kr, Christina + 69 kr porto
3) 175 kr, Björn + 30 kr porto
4) 200 kr, Granit + 15 kr porto
5) 75 kr, Agneta E + 15 kr porto
6) 250 kr, Liv + 15 kr porto
7) 300 kr, Agneta L
8) 400 kr, Malte (matte återkommer om portot)
9) 400 kr, Britt-Inger + 30 kr porto
10) 100 kr, Agneta E
Som vanligt får ni naturligtvis gärna runda upp summan när ni betalar.
Alla pengar förutom portot går oavkortat till Remingtons kattlya.
Själv ska jag äta en orimlig stor portion godis nu.
Det tycker jag att jag har förtjänat.
Sedan ska jag vila upp mig ordentligt.
Det är ansträngande med mjauktioner för en liten katt.
Matte ska packa vinster och skriva adresser och klistra frimärken.
Det är hennes jobb.
Se nu till att swisha snart så att jag kan vidarebefordra pengarna till Remingtons kattlya.
Mjau!

Av Mimmi - 27 mars 2023 21:02


Mjau, nu är det sista chansen att säkerställa att man kommer vinna budgivningen.
Tänk om någon kommer i sista minuten och buda över er?
Och är det ingen mer som vill ha en trevlig påsk-överraskning tillsammans med vinsten?
Jag är lite besviken just nu...
Det var faktiskt bara Malte som blev så glad över att få en överraskning så han höjde sitt bud på nr 8 till 350 kronor.
Annars har det inte hänt något alls idag.
Så jag tänker faktiskt inte uppdatera alla andra bud ännu en gång.
De fick ni ju igår.
Ni är väl medvetna om att imorgon klockan 18 så är det slut på mjauktionen?
Kom igen nu!
Det är dags att maxa buden.
Titta in i mina stora gröna ögon och gör det som är rätt.
Nu.
Mjau!

Av Mimmi - 26 mars 2023 21:32


Mjau, nu är det bara två dagar kvar av mjauktionen.
Och eftersom ni verkar lite sega så tänker jag vifta med en morot.
Alla som lägger ett bud på 300 kronor eller mer kommer få en finfin påskig överraskning tillsammans med vinsten.
Det ni!
Malte, Cornelia och Christina har redan kvalificerad sig för detta.
Ni andra får hala upp plånboken igen...
Kvällens budläge:
1) 175 kr, Agneta L
2) 400 kr, Christina
3) 175 kr, Björn
4) 100 kr, Hanna
5) 75 kr, Agneta E
6) 250 kr, Liv
7) 250 kr, Christina
8) 300 kr, Malte
9) 300 kr, Cornelia
10) 100 kr Agneta E
Som jamat - bara två dagar kvar.
Mjau!

Av Mimmi - 25 mars 2023 20:40


Mjau, jag vet att många av er har fått snö idag igen.
Det har inte vi.
Tvärtom hade vi sol och och flera plusgrader.
Jag kunde vara ute en lång stund på balkongen både på förmiddagen och på eftermiddagen.
Och för första gången i år kunde jag faktiskt sola pälsen!
Vilken underbar känsla.
Däremot har det inte hänt särskilt mycket på budfronten.
Den känslan är inte lika underbar.
Men ni får en uppdatering i alla fall:
1) 175 kr, Agneta L
2) 400 kr, Christina
3) 175 kr, Björn
4) 100 kr, Hanna
5) 75 kr, Agneta E
6) 250 kr, Liv
7) 250 kr, Christina
8) 200 kr, Malte
9) 250 kr, Cornelia
10) 100 kr, Agneta E
Nu är det bara tre dagar kvar av mjauktionen.
Ge mig något mer att bita i.
Så slipper jag att bita er...
Mjau!

Av Mimmi - 24 mars 2023 21:38


Mjau, Matte är så trött att hon nästan glömde att hjälpa mig med dagens uppdatering.
I morse gick hon visserligen upp en stund och gav mig frukost.
Hon rensade mina lådor och släppte ut mig på balkongen.
Men efter en halvtimme tyckte hon att jag hade vädrat klart pälsen och skulle komma in igen.
Sedan gick vi och la oss igen och sov ända fram till eftermiddagen.
Det var ändå mysigt eftersom det började regna.
Men sedan var jag väldigt pigg och hoppade runt som en liten gummiboll.
Och dessutom var jag hungrig som en varg.
Så Matte fick öppna en till påse blötmat.
Nu är i alla fall jag redo för att presentera alla aktuella bud.
1) 175 kr, Agneta L
2) 400 kr, Christina
3) 150 kr, Björn
4) 100 kr, Hanna
5) -
6) 250 kr, Liv
7) 250 kr, Christina
8) 200 kr, Malte
9) 250 kr, Cornelia
10) 100 kr, Agneta E
Förresten har jag funderat.
Nr 5, namntuben har fortfarande inte fått något bud.
Jag har tittat på den och kom fram till att den inte alls behöver sitta på en katt.
Varför inte sätta den på ett halsband till en tvåbening istället?
Förr i tiden hade folk miniatyrer i en halskedja men en pytteliten målning eller en hårlock av sina älskade.
Det kan man fortfarande ha!
Eller varför inte en tuss av kattens päls?
Eller en liten lapp med en puss (eller nospuss) av en älskad?
En trädgårdsmästare kan förvara sina dyraste frön däri.
Eller så kan man gömma nyckeln till ett litet kassaskrin eller till en dagbok där inne.
Massor med möjligheter helt klart.
Det ser faktiskt nästan ut som ett smycke.
Har ni inga små hemligheter att förvara?
Samla alla viktiga lösenord där, de som ni alltid glömmer...
Vi hörs imorgon kväll.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards