livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 21 mars 2023

Av Mimmi - 21 mars 2023 19:21


Mjau, nu är det äntligen dags för Mjauktion igen!!! 

Visst har ni väntat? 

Pengarna från den här mjauktionen går till Remingtons Kattlya. 

Och allt är precis som vanligt. 

Ni kan lägga bud här på bloggen eller på Facebook i det särskilda inlägget som Matte och jag gör (Mimmi Hittekatt). 

Kom ihåg att alltid ange numret på det ni vill buda på så undviker vi allmän förvirring. 

Lagd bud är bindande! 

Det går utmärkt att buda över någon annan flera gångar eller höjer sitt eget bud. 

Varje kväll kommer det en uppdatering på bloggen med alla aktuella bud så att även ni utan Facebook kan ha koll på läget. 

Till vinsterna tillkommer portokostnad för er som vill få vinsten hemskickad. 

Mjauktionen avslutas tisdag 28/3 klockan 18:00. 

Jag vill även tacka Paula och Agneta för donerade saker! 

Då är det bara att börja. 



1) 

Månadens katt har en mycket hög svansföring. En vacker silvrig katt med "päls" nästan lika fin som min när jag sitter i solen. Jag är inte säker på vad den äter. Småspik kanske? 

Metall, ca 14*22 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




2) 

Lika hård som katten ovan är den här filten mjuk istället. Det är fortfarande rätt kyligt. Och vad värmer bättre än en massa katter? Jag har inte räknat hur många katter som finns på filten. Men det är tillräckligt många. Och om ni inte fryser inomhus så kanske filten får följa med ut på altanen eller balkongen när ni njuter av några våriga solstrålar. 

Fleecefilt med svarta katter på vit botten. 180*130 cm. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




3) 

Om ni inte redan har fått lite vårkänslor så kan ni få hjälp av den här bollen som enbart består av kattmynta. Stenhård hoptryckt är den en optimal utmaning för varje katt. 

Ca 4,5 cm i diameter. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




4) 

Om ni tycker att det är dags att gå ut och ströva runt så kanske er tvåbening tycker att det skulle sitta fint med ett halsband. Den här varianten är mjuk fodrad, har reflex och skyddad flik med ägarinformation. Dessutom sitter det en liten bjällra i halsbandet. Så att jaga kan ni antagligen glömma bort... Justerbar storlek och säkerhetslås. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




5) 

Ifall ni redan har ett halsband som ni gillar så kan det vara en ide att sätta dit en liten namntub med tvåbeningens namn och telefonnummer. Om det skulle hända att ni strosar iväg lite för långt. Det är aldrig kul att komma bort och sakna sitt hem. Den lilla tuben är så liten att ni inte ens kommer att lägga märke till den. Bara 2 cm lång. Inget att bryr sig om. Men tvåbeningen blir säkert nöjd och glad. En bra investering för säkerheten. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




6) 

Om du som katt också vill ägarmarkera din tvåbening så har vi här ett obligatorisk kattmärke för människor. Den talar klart och tydligt om att din tvåbening är kattägd. Sånt vill man kunna visa till andra katter och tvåbeningar. Den här modellen har jag döpt till "min människa, bara min". 

En till varje öra på tvåbeningen. De är små så det lär inte störa heller. Bara 3 cm lång. En mycket bra investering för säkerheten. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




7) 

Jag vill gärna påstå att man aldrig kan ha för många kattprylar i hemmet. Som den här brickan till exempel. Den kan man servera fika med men även kattgodis. Den kan stå under mat- eller vattenskålen och nu på våren kan man använda den som barriär för att skydda små krukor med späda plantor mot ivriga tassar. 

Bambu, 30*16 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




8) 

Naturligtvis kan ni ta det hela ett steg längre och buda även på dessa passande glasunderlägg till. 

Jag skulle tro att de rullar fint ifall man känner sig lite lekfull. Eftersom det ät kork på baksidan går det nog finte även till kaffe eller te. 

Diameter 9,5 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




9) 

Det är säkert dags att byta ut kökshandduken, eller hur? Jag rekommenderar den här fina tryckta saken med en tydlig målbild på. Som ni säkert vet krävs det minst fem handdukar för att ligga någorlunda mjuk. Kanske tvåbeningen kan få låna den ibland. 

45*64 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




10) 

Och vad skulle en mjauktion vara utan en disktrasa? Kattungar och smörblommor. Mer kan ni verkligen inte begära. 

Utropspris: 50 kronor. 


 


Och det var allt för den här gången. 

Nu kan ni börja buda. 

Mjau! 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards