livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 december 2022

Av Mimmi - 25 december 2022 20:25


Mjau, jag hoppas att ni har en god fortsättning på julen.
Här hemma har vi haft puss- och kramkalas i morse.
Jag kunde bara inte få nog så Matte trodde aldrig att hon skulle komma upp ur sängen.
Efter frukosten föreslog jag att vi skulle gå och lägga oss igen.
Men Matte klev istället in i duschen eftersom hon var bortbjuden på mat.
Utan mig.
Jag fick visserligen både lunch och godis innan hon gick, men jag var inte särskilt glad över att bli lämnad.
När Matte kom hem efter några timmar så kom hon på ideen att ta en gruppbild på tomtarna.
Hon fick leta lite för att hitta alla.
Vissa hade dansat iväg långt.
Så här ser ni alla.
Säg: hej tomtegubbar, tar i dansskor och låt oss lustiga vara!
Jag ska bara tillägga att två timmar efter att bilden togs så satt inte tomtarna kvar konstigt nog...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards