livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 17 december 2022

Av Mimmi - 17 december 2022 20:52


Mjau, vad tycker ni om snö?
När jag var yngre var jag lite tuffare och busigare.
Då skulle jag absolut ut på balkongen och undersöka allt.
Jag hoppade runt och grävde i snön och jag testade även att kissa i snön.
Sedan dess har jag mognad lite.
Jag är aningen mindre busig och jag undviker faktiskt snö i möjligaste mån.
Ibland måste man ändå kolla sitt revir naturligtvis.
Men jag är inte lika ivrig att göra det vid dåligt väder.
Jag är ju faktiskt eh... medelålders nuförtiden.
Nästa år fyller jag 10 år.
Eller det är vad vi gissar.
Det är svårt att veta när man är utefödd och uppvuxen.
Jag var ju redan vuxen när jag fångades in.
Så vi kan säga att jag fyller minst 10 år.
Numera föredrar jag ofta att gosa med Matte i soffan istället för att busa på balkongen.
Men så har det ju också hänt mycket under tiden som jag har bott här hos Matte.
Till exempel blev jag trygg.
Det var inte alls säkert att jag skulle bli det.
För fyra år sedan, när bilden nedan togs, var jag på god väg.
Jag hade börjat stryka mig mot Matte sedan första december men hon fick fortfarande inte röra vid mig.
Det tog flera månader till.
Men man har ju olika faser i livet.
Eller hur?
Nuförtiden prioriterar jag andra saker helt enkelt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards