livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 oktober 2021

Av Mimmi - 18 oktober 2021 21:27


Mjau, jag vet att en del vinster har kommit fram idag.
I alla fall de som har skickats spårbart.
Och en till.
Jag hoppas att även de andra vinsterna har kommit fram.
Här hemma har Matte kommit fram till att det nog är bäst att permanent suga på en halstablett för att hosta så lite som möjligt.
Ändå hostar hon emellanåt och varje gång ser hon ut som om någon försöker döda henne...
Hon påstår att det känns som om någon sticker en kniv i sidan på henne.
Fast jag har inte sett till en enda kniv!
Sedan var hon även envis och tog sig ut på balkongen för att skydda pelargonerna från kylan som ska komma i natt.
Hon orkade såklart inte att bära in dem och genom lägenheten och ut i loftgången.
Men hon byggde ett litet skydd av utemöblerna och en kartongbit.
Sedan satte hon även fast lite bubbelplast runt svartvinbärsbusken.
Vid det laget var hon helt genomsvettig och darrig och svimfärdig.
Tur att busken är ordentligt tung annars hade den nog vält omkull när Matte fick klamra sig fast i den...
Sedan såg jag till att hon genast gick och la sig igen.
Man ska inte håller på att försöka rädda växter när man har feber och äter morfin.
Men Matte och jag är precis lika envisa om vi känner för det.
Vi förtjänar varandra, säger Matte.
Fast det låter inte helt positivt när hon säger det.
Förtjänar ni och era tvåbeningar också varandra?
Tur i alla fall att både Matte och jag även gillar att ligga i sängen och gosa.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards