livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 17 oktober 2021

Av Mimmi - 17 oktober 2021 19:20


Mjau, jag vet inte om ni förstår hur liten jag är egentligen?
Här ligger jag på en kudde på soffryggen.
Soffan är två meter lång och uppdelad i tredje säten.
Jag ligger alltså ovanför ett av tredje säten.
Och jo, jag får absolut tillräckligt med mat.
Men med tanke på att jag nog aldrig fick äta mig mätt förrän vid ettårsålder så är det väl inte så konstigt att jag är lite mindre.
Sedan så krymper jag faktiskt lite till när Matte hostar så mycket.
Nu har hon även fått ont i sidan vid revbenen.
Men hon säger att det än så länge bara är musklerna som kramper.
Roligt är det hur som helst inte.
Jag funderar på att krympa ännu mer.
Typ att bli osynlig under täcket i sovrummet.
För att vila öronen.
Och att slippa se hur Matte håller sig frenetiskt i sidan med båda händerna på bröstkorgen och grimatiserar av smärta när hon får en hostattack...
Det är inte enkelt att vara katt här hemma just nu, ska ni veta.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards