livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 1 oktober 2021

Av Mimmi - 1 oktober 2021 21:33


Mjau, nu är det fredagsmys.
På riktigt.
Jag har längtat hela dagen.
Varje gång Matte har satt sig i soffan har jag kommit och velat ligga nära och gosa.
Jag har följd henne hela dagen.
Men hon har inte riktigt suttit still.
Sträckt sig efter telefonen.
Satt telefonen på laddning.
Kommit på att hon skulle skriva ett mejl.
Försökt att läsa i en bok.
Gått och lagt sig - då blev det gos i alla fall en liten stund innan hon somnade.
Sedan har hon pysslat med maten och då sitter hon i köket.
Och när hon satte sig i soffan efter maten skulle hon sträcka sig efter fjärrkontrollen.
Sedan telefonen igen.
Sedan upp för att fixa en kopp te.
En (naturligtvis gemensam) sväng till badrummet.
Ta bort tepåsen.
Hämta en bit choklad.
Dricka te.
Stänga av teven.
Och då äntligen blev det fredagsmys på riktigt.
Jag funderar på allvar att limma fast henne i soffan.
Med överarmarna mot kroppen så att hon bara kan klappa mig.
Inte göra något annat alls!
Jag blir ju störd varje gång hon rör sig.
Är det verkligen för mycket begärt att Matte sitter helt stilla i soffan och bara goser med mig?
Sisådär 3 -5 timmar om dagen?
Hon har ju egentligen inget bättre för sig.
Och hon har ändå ingen färdtjänst under oktober.
Kanske längre.
Men nej, nu efter en dryg halvtimme börjar hon mumlar om att hon måste ta sina värktabletter.
Imorgon är det jag som googlar och beställer hem superlim.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards