livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 oktober 2021

Av Mimmi - 4 oktober 2021 20:41


Mjau, det går troll i den här mjauktionen.
Facebook ligger nere.
Men det gör åt andra sidan även Matte, så det gör inte så mycket...
Matte säger att hon mår pyton.
Så jag kan inte vänta mig någon hjälp av henne just nu.
Det är lite oklart i nuläget om hon bara mår pyton idag eller om hon håller på att bli sjuk.
För dels har hon ansträngd sig för mycket igår.
Och dessutom satte hon några halvtuggade nötter i halsen och höll på att hosta halvt ihjäl sig.
Även flera timmar efter.
Hon har även spytt upp en nötboll.
Men den fick hon torka upp själv.
Jag råkar ju inte för om jag spyr upp en hårboll ibland.
Men Matte kan faktiskt låta bli att äta nötter...
Så ikväll blir det inte roligare än att ni får se mig när Matte och jag fotar saker till mjauktionerna.
Som ni kan se jobbar jag mycket hårt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards