livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 december 2020

Av Mimmi - 22 december 2020 21:33


Mjau, ni vet väl om att jag är en katt för alla lägen i livet?
Så jag tänkte tipsa om några sista-minuten klappar.
Bortsett från bollar och myntakuddar till katterna så kan det ju behövas någon julklapp till.
Då kan du till exempel skänka pengar till ett katthem.
Hos många katthem kan du bli fadder också.
Försäkringsfadder i ett år till exempel.
De brukar även ha en mall som man kan skriva ut i sista minuten om man vill ge bort det hela.
Annars kan man alltid ge det till sig själv.
Eller till sin katt.
Eller så kan katten ge det till er.
Ni fattar.
Möjligheterna är oändliga.
Sedan kan man även funderar över om man vill adoptera en katt som längtar efter ett eget hem.
Eller utöka flocken hemma med en liten skyggis.
Ja, ni gör det ni vill och kan.
Själv nöjer jag mig som sagt med några bollar och en myntakudde.
Och min matte.
Det bästa som hänt i hela mitt liv.
Så om det inte finns någon annan i jul - krama din katt och ät något gott tillsammans.
Och gräv ner en tomte under mattan...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards