livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 december 2020

Av Mimmi - 7 december 2020 19:38


Mjau, efter att jag fick den sista betalningen ikväll så bad jag Matte om att räkna ihop alla pengar och sedan dra bort kostnaden för portot.
Jag insisterar alltid på att hon räknar minst två gånger.
Och när det var klart så hjälpte Matte mig att swisha vinstpengarna till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem.
Det blev 4066 kronor!
Jag tror att alla var lite extra givmilda så här innan jul.
Och de pengar är nog mycket välbehövliga.
Jag känner mig så glad när jag kan hjälpa hemlösa katter.
Tack igen för att ni har hjälpt mig att hjälpa!
Ungefär hälften av vinsterna är på väg nu och resten kommer att postas på torsdag.
Jag satte faktiskt fart på Matte så att allt ska komma fram i god tid innan jul.
Och vet ni vad?
Nu ska jag sova.
Jag är alltid helt slut efter en auktion.
Det är mycket jobb för en liten katt.
Sedan ska jag få så många godis som jag vill ha, det har Matte lovat.
Livet är rätt skönt när man har ett hem och servicepersonal, tycker jag.
Särskilt när man har varit hemlös en gång i tiden.
Sedan, när jag har vilat ordentligt och ätit en massa godis så ska jag fundera på om jag ska välta julgranen.
Eller bara tugga lite på den.
Eller kanske dra ner kulorna?
Något hittar jag nog på.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards