livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 december 2020

Av Mimmi - 10 december 2020 20:51


Mjau, jag gjorde jag det.
Jag visade mig för hemtjänsten!
Det hände minsann aldrig i Stockholm.
Och naturligtvis inte för vem som helst heller.
Det var Mattes favoritpersonal.
Hon är lugn och pratar inte så högt heller.
Det är ju sånt jag gillar.
De stod i alla fall vid lägenhetsdörren och pratade.
Och jag blev lite nyfiken och tittade försiktigt runt hörnet.
Matte gick till mig och satte sig på huk och då kom jag fram helt och strök mig mot henne.
Det gör jag alltid när hon sätter sig på huk.
Men sedan gjorde hemtjänsten 3 meter bort en rörelse och då sprang jag iväg.
Man måste vara på sin vakt, även om man är nyfiken och modig.
Jag kände mig generellt modig idag.
Så jag gick och åt fast diskmaskinen var på.
Det låter rätt läskigt, tycker jag.
Men jag gjorde det för några veckor sedan en gång och då pratade Matte lugnande med mig hela tiden.
Idag behövde hon inte prata.
Förresten fick jag godis när hemtjänsten hade gått.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards