livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 december 2020

Av Mimmi - 19 december 2020 21:09


Mjau, eftersom Matte fyller år idag så har jag verkligen ansträngd mig för att ge henne en underbar dag.
Jag väckte henne redan halv sju med gos.
För jag kunde inte hålla mig liksom...
Hon måste ju få extra mycket gos så det gäller att börja tidigt.
Och när Matte åt frukost slog jag på stort och bjöd på enastående dans med lilltomten!
Det är faktiskt perfekt med öppen planlösning, för jag och tomten kunde ta ut svängarna i vardagsrummet medan Matte satt vid köksbordet och hade fin utsikt över hela scenen.
Jag försökte även bjuda tomten på myntakudde, men han fattade inte tjusningen med det...
Sedan tog jag en liten paus i väntan på applåder som aldrig kom.
Så jag började plocka ner saker från hyllan under soffbordet.
Då skakade Matte på huvudet och suckade.
Jag antar att det var hennes sätt att visa uppskattning.
Sedan gick Matte ut på promenad medan jag vaktade i hallen.
Och sedan öppnade Matte sin överraskningspresent.
Kan ni gissa vad det var?
Ett pussel förstås!
Tusen bitar, med katt motiv.
Matte blev jätteglad.
Hon ville att jag skulle posera för ett foto med pusslet men det ville inte jag.
Jag var mån om att få henne i säng för vila och sömn mitt på dagen.
Och dessutom var det ju hennes present, inte mitt.
Jag poserar bara med mina presenter.
Så Matte fångade mig i flykten.
Men visst liknar katten mig?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards