livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under april 2016

Av Mimmi - 3 april 2016 19:55

Frihet till fasanen!
Vilken fasansfull historia...
Tänk bara på den följande rubriken: fasan i häktet. Kan ju uppfattas fel...
Och om det blir dagsböter - blir det då fjädrar eller döda insekter?
Ett svårt fall för svenska domare.

Av Mimmi - 3 april 2016 08:00


Jag kom på att jag helt glömt bort en annan soffbordshistoria.
Den måste ni få höra.



Hm...
Vad är det som luktar?



Det luktar spännande!
Kan det vara en garnnystan?



Jaaa...
Jag hade rätt!!!



Komsi Komsi, var inte rädd för mig...



Hejsan, jag heter Mimmi och jag ska förstöra dig!


Oups, den försöker fly!
Men jag håller kvar i tråden, så den kommer inte långt.
Nu är den min!
För alla leksaker som ligger på golvet är mina.
Det har Matte sagt.
Och nu ligger den ju på golvet...


Av Mimmi - 2 april 2016 17:22


Naturligtvis respekterar jag Mattes bord.
Enkelt med både köksbordet och skrivbordet, de är så överbelamrade med tidningar, papper och en massa andra saker.
Soffbordet däremot.
Det är i katthöjd liksom.
Och det står så nära soffan att man kan sträcka sig över utan problem.
Naturligtvis gör jag det bara när Matte inte ser.
Jag är ju inte dum.
Men idag vände hon sig helt plötsligt om där hon satt vid datorn.
Det var jag inte förberedd på.
För jag stod just då med framtassarna på bordet och baktassarna på soffan.
Nosen undersökte bordet någrann.
Hon tittade storögt på mig.
Jag tittade storögt tillbaka.
Hon frågade vad i hela kattens namn jag gjorde?
Det hade jag ingen lust att svara på.
Så jag hoppade ner och spatserade därifrån med svansen i vädret och låtsades att det regnade...

Det var inte jag!
Jag är helt oskyldig.
Förresten är jag inte ens här!
Du kan inte se mig...

Av Mimmi - 2 april 2016 11:30

Jag har ju missat att visa vårt lilla påskstilleben här hemma.
Kanske för att påskliljan inte började blomma förrän nu.
Men mysigt är det.
Även om äggen göms i en burk.
Och givetvis har vi ingen påskhare utan en påskkatt!
Vad trodde ni?

Mjau!

Av Mimmi - 1 april 2016 19:38

Matte har äntligen lärt sig att dumpa skärmen på telefonen... eller nåt sånt.
Och jag ville bara visa hur snygg hennes skärm är.
Snyggast i hela världen om ni frågar mig!

Av Mimmi - 1 april 2016 09:45

 

Matte har skaffat nya solglasögon!

När hon sätter dem på näsan kan hon bara se mig.

I rosa dessutom.

Vilken bra uppfinning!










































Tyvärr måste jag säga April April!!!...........................

Men visst hade det varit en underbar uppfinning?


Av Mimmi - 1 april 2016 01:30


Så här stooort är Mattes hjärta för mig!

Hon älskar mig till månen och tillbaka.

Men hon vägrar att importera grodor till balkongen.

Hon tycker att jag ska hålla mig till insekterna.

Hur var det nu igen med den villkorslösa kärleken?

Matte??!!!

Jasså, ska jag älska lika villkorslös tillbaka?

Med eller utan groda?

Suck.........

Okej då, jag älskar dig.

Så länge du inte ta på mig, vill säga...

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards