livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 april 2016

Av Mimmi - 26 april 2016 18:37


Men dagen har faktiskt blivit ännu bättre för till slut fick jag också en ny leksak!
Den hade Matte köpt via Facebook och den luktade främmande katt.


Men det brydde jag mig inte så mycket om.
För det här är kul!!!


Man kan stoppa in tassen och få fart på bollen.
Det fattade jag direkt!


Jag lekte så mycket att Matte gick och hämtade telefonen.
Och jag brydde mig inte om att hon fotade.


Älskar den här.
Jättemycket!

Av Mimmi - 26 april 2016 14:45


Idag fick vi världens finaste post i brevlådan.
Från min kära vän katten Sagas matte till min Matte!
Oj vad glad vi blev!!!
Men min glädje grumlades lite när Matte sa att det inte var någon leksak.
Men Matte!
Alla presenter som delas ut här hemma ska ju vara till mig??!
Det är orättvist......
Matte gick lite motvillig med på att jag fick nosa på den och dra runt på den.
På mattan förstås, så den inte skulle skadas.
Men när jag tänkte smaka också blev det stopp.
Tydligen har jag alldeles för fina tänder som kan tugga alldeles för bra.
Så nu är den bara Mattes.
Jag fick leka lite med påsen men den var inte alls lika kul.
Nä du Matte, nu får du skärpa dig och tassa iväg det som du redan tänkte i helgen till Sagas matte.
Ni verkade tänka samma sak.
Men du är sååå seg.
Se så, sätt igång nu, annars snor jag din present...

Av Mimmi - 26 april 2016 09:03


My crazy catlady gathered some crazy pictures of her crazy cat...

I'm not involved, I promise!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards