livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under april 2016

Av Mimmi - 9 april 2016 11:58


Ikväll är vi upptagna.
Matte tänker inte umgås med någon annan än mig.
Kan ju bero på att hon ska jobba imorgon.
Vet bara inte säkert om vi har samma synsätt om vad kvällen ska innebära.
Matte vill nog ha soffhäng.
Dricka te, äta choklad.
Jag vill ha lek och bus.
Och extra lång tid med laserpekaren.
Det blir nog lite av varje.
För jag har ju lärt Matte att leka med mig på befallning, haha!
Hursomhelst är vi upptagna ikväll.

Av Mimmi - 9 april 2016 10:22


Har nu gått flera gånger in i sovrummet för att kolla om Matte är vaken.
Nu är hon det.
Men vet ni vad?
Hon krävde en handpuss för att gå upp!
Min Matte alltså...

Av Mimmi - 8 april 2016 07:10

Men nu måste det väl ändå vara vår?
Eller finns det något säkrare vårtecken?
Mjau, jag är övertygad!

Av Mimmi - 7 april 2016 07:00

 


Det finns de som påstår att jag är bortskämd.

Jag förstår ingenting.

Mitt liv består väl bara av självklarheter?

Mjuka kuddar bara införskaffade för mig.

Plus tillgång till Mattes soffa och säng.

Och min fina fönstersäng!  

Mat anpassad till mina smaklökar - jag äter ju inte vad som helst!

Dessutom är maten spannmålsfri och nyttig och ger mig glitterpäls.

Godis varje dag. Helst kastat, så jag kan jaga dem som ett byte.

Balkongvistelse så snart jag tycker att vädret tillåter.

Matte kanske inte tycker att vädret alltid tillåter, men då får hon väl frysa.

Leksaker och bollar i överflöd.

Gott om tid att leka själv, men även lektid med Matte.

Kvällens laserpekarpass är obligatorisk.

Matte tömmer toalådan på min tillsägelse.

Matte blir aldrig arg på mig, oavsett vilket bus jag hittar på.

Och varje dag får jag höra många gånger hur underbart och fint och älskad jag är.


Vaddå bortskämd??

Det är väl det som man kan förvänta sig som en prinsessa?

Även om - eller kanske just för att - man har vuxit upp i hemlöshet.

Jag får precis allt som jag förtjänar!

Helt enkelt.


(Sen att jag är en skyggis som vägrar kroppskontakt har ju inget med saken att göra.)

Av Mimmi - 6 april 2016 08:00


Ibland skulle jag vilja hålla en föreläsning om skyggisar.

Berättar om hur vi känner och tycker och tänker.

Förklara vad vi behöver.

Och varför vi är så underbara.

Så kärleksfulla i all vår rädsla.

Så tacksama för allt, utan att kunna visa det ordentligt.

Men om du lyssnar noga så kommer du upptäcka en helt ny värld.

Skyggisarnas universum är fantastisk.

Vi kan njuta så mycket av livet ändå.

Det sker saker hela tiden.

Vi utvecklas mycket sakta men säkert.

Och vårt hjärta kommer för alltid tillhöra dig.

Alltid.

Undrar om det skulle komma någon på en sådan föreläsning?


 

Av Mimmi - 5 april 2016 21:55


Spaning på hög nivå ikväll!

Men hur mycket jag än spanar så ser jag ingen godisbit någonstans.
Jag kanske ska göra inbrott i godisskåpet inatt...

Jag undrar om jag ska hoppa ner och ge den där musen en omgång med alla fyra tassar?
Kanske.
Kanske inte.

Jag kanske bara sitter här och njuter av att kunna titta ner på Matte.

Bara en sån sak!


Av Mimmi - 5 april 2016 10:32


Ibland är man bara för trött för att bry sig.
Då kan Matte fota hur mycket hon vill.
Utan att jag orkar reagera.
Snark snark........

Av Mimmi - 4 april 2016 13:20

Ibland är livet bara sååå underbart!
Det är soligt.
Det känns som vår i luften.

Fjäderkotletter flaxar och skriker.  
Matte är hemma.
Jag har redan käkat en massa godis.  
Kan det bli bättre?
Skulle inte tro det.

Och kolla in min fina päls!

 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards