livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2020

Av Mimmi - 22 juni 2020 21:28


Mjau, då är det sista chansen att bidra till auktionen!
Imorgon kväll klockan 18 är den slut.
Sedan tror jag att det blir en paus från auktioner i juli för att återgå till augusti.
Det kan ju vara bra att veta ifall man funderar över sitt bud just nu...
Här kommer den sista uppdateringen :
1) 250 kr, Charlotta
2) 200 kr, Agneta
3) 200 kr, Sven
4) 150 kr, Björn
5) 150 kr, Nallis
6) 300 kr, Tommi
7) 100 kr, Lisbeth
8) 75 kr, Nallis
9) 300 kr, Smiley
10) 100 kr, Lisbeth
11) 300 kr, Cornelia
12) 300 kr, Smiley
13) 100 kr, Tommi
14) 150 kr, Molly
Imorgon kväll kommer jag att presentera vinnarna.
Och förhoppningsvis kommer Matte då ha vägd alla vinster och kan upplysa om portokostnader.
Jag ska verkligen jama åt henne.
Vi hörs imorgon.
Mjau!

Av Mimmi - 21 juni 2020 20:28


Mjau, jag antar att de flesta av er också tycker att det är lite för varmt.
Det tycker i alla fall Matte och jag.
Jag på grund av pälsen och Matte på grund av feber.
Matte äter Alvedon och pinnglass för att klara sig någorlunda.
Och jag dricker iskallt vatten och brer ut mig på golvet.
Vi saknar verkligen persiennerna som vi hade i vår gamla lägenhet.
Här har vi rullgardiner men de går inte att dra ner helt på grund av alla krukväxter...
Men oavsett väder har vi en auktion att ta hand om.
Det har visserligen inte kommit in några nya bud men Matte missade att skriva upp två bud från Nallis igår och då kom de inte med i uppdateringen.
Skärpning, Matte!
1) 250 kr, Charlotta
2) 200 kr, Agneta
3) 200 kr, Sven
4) 150 kr, Björn
5) 150 kr, Nallis
6) 300 kr, Tommi
7) 100 kr, Lisbeth
8) 75 kr, Nallis
9) 300 kr, Smiley
10) 100 kr, Lisbeth
11) 300 kr, Cornelia
12) 100 kr, Smiley
13) 100 kr, Tommi
14) 150 kr, Molly
Nu ska jag leta efter lite skugga på balkongen.
Och när solen har gått ner måste Matte leta efter påsen med mitt torrfoder.
Burken vid min matplats är nämligen tomt och behöver fyllas på.
Och Matte har ingen aning var den är...
Men hon har ju inte någon aning om var något är i nuläget.
I någon av kartongerna, säger hon om allt som jag frågar efter.
Vilken Matte...
Förresten - har ni någonsin skrivit med en katt?
Mjau!

Av Mimmi - 20 juni 2020 21:12


Mjau, jag glömde ju helt att önska er en trevlig midsommar igår.
Så går det om man har en sjuk Matte.
Och vi firade inte alls.
Matte hade nog gärna haft lite jordgubbar men de var på tok för dyra, tyckte hon.
Och om man är dessutom förkyld och smaken nedsatt så är det väl inte särskilt meningsfullt heller.
Även om jag tycker att jag borde få extra mycket godis för mitt jobb som vårdkatt.
Och dessutom en auktion...
Men jag hoppas att ni haft det trevligt igår och kanske ätit någon god mat.
Och så hoppas jag verkligen att mina vänner på Södertälje katthem fick godis dagen till ära!
Som ni kanske vet så är de väldigt snåla med godis på katthemmet...
Men här kommer den dagliga uppdateringen:
1) 250 kr, Charlotta
2) 200 kr, Agneta
3) 200 kr, Sven
4) 150 kr, Björn
5) 100 kr, Suz
6) 300 kr, Tommi
7) 100 kr, Lisbeth
8) 50 kr, Lisbeth
9) 300 kr, Smiley
10) 100 kr, Lisbeth
11) 300 kr, Cornelia
12) 100 kr, Smiley
13) 100 kr, Tommi
14) 150 kr, Molly
Nu håller jag tassarna att buden går upp lite mer fram till tisdag.
För det är de värda mina vänner på Södertälje katthem.
Helst vill de naturligtvis ha ett eget hem, precis som jag har fått.
Men i väntan på det så behöver de en bra tillvaro - och lite godis.
Mjau!

Av Mimmi - 19 juni 2020 21:30


Mjau, nu är det mindre än två dagar kvar på auktionen till förmån för Södertälje katthem och trots några riktigt fina bud har vi bara kommit en liten bit över en tvåtusing.
Så Matte tycker att jag ska förlänga auktionen lite.
Inte minst eftersom hon ändå är sjuk och bara ligger i sängen och inte kommer orka att packa några vinster på söndag kväll som det ser ut.
Så auktionen avslutas istället på tisdag klockan 18:00.
Vad tror ni om det?
Så här ser det ut just nu :
1) 250 kr, Charlotta
2) 100 kr, Agneta
3) 200 kr, Sven
4) 100 kr, Björn
5) 100 kr, Suz
6) 300 kr, Tommi
7) 100 kr, Lisbeth
8) 50 kr, Lisbeth
9) 300 kr, Smiley
10) 100 kr, Lisbeth
11) 300 kr, Cornelia
12) 100 kr, Smiley
13) 100 kr, Tommi
14) 150 kr, Molly
En ny uppdatering kommer imorgon kväll.
Men nu måste jag springa och hämta fler näsdukar åt Matte.
Och viftar med svansen över hennes febriga ansikte.
Jag har verkligen fullt upp!
Mjau...

Av Mimmi - 18 juni 2020 20:36


Mjau, imorgon är det midsommar.
Vädret visar sig från sin bästa sida och jag får gå ut på balkongen igen!
Jag lyckades faktiskt med att tassa ner kompostgallret igår kväll.
Men det slog i golvet med så mycket oväsen så jag blev skrämd och rusade därifrån...
Jag antar att ni mest tänker på ert midsommarfirandet just nu.
Men ni får inte glömma bort katterna på Södertälje katthem!
De vill också firar midsommar.
Men de kräver varken sill, nubbe eller jordgubbar.
De vill bara ha mat och sällskap varje dag på året, vardag som helgdag.
Och de vill kunna få sina mediciner och den veterinärvård som de behöver.
Men den är ju mycket dyrare än det är för tvåbeningar att fira midsommar tyvärr.
Så tänk på alla behövande katter och lägg ett bud!
Just nu ser det ut så här :
1) 150 kr, Marianne
2) 100 kr, Agneta
3) 200 kr, Sven
4) -
5) 100 kr, Suz
6) 100 kr, Cornelia
7) 100 kr, Lisbeth
8) 50 kr, Lisbeth
9) 300 kr, Smiley
10) 100 kr, Lisbeth
11) 150 kr, Maja
12) 100 kr, Smiley
13) 100 kr, Tommi
14) 100 kr, Molly
Som ni ser finns det gott om möjligheter att buda över någon eller höja sitt eget bud.
Här kommer det inte att bli något firande alls.
Matte är ordentligt förkyld.
Hur man nu kan bli förkyld när det är varmt och soligt...
Hon hade sett fram emot att äntligen få simma i poolen nu när ryggen äntligen är bättre.
Men tji fick hon!
Naturligtvis tar jag tass om henne och är så gosig så jag nästan slår knut på mig själv.
Men hon är ändå inte särskilt glad.
Kanske hon blir glad över några nya bud?
Mjau!

Av Mimmi - 17 juni 2020 21:00


Mjau, nu fungerar bloggen igen precis som den ska.
Och tur är väl det.
Matte och jag fick nästan lite panik igår.
Sånt får ju bara inte hända mitt under en auktion!
Men nu är det Matte som inte fungerar.
Hon har varit ute ärenden och nu är hon halvdöd.
Först köpte hon myrmedel eftersom hela balkongen är full med myror och nu kommer de även in och springer runt överallt och vill nalla av min mat!
Bara en sån sak...
Sedan var hon i kattstödets butik och handlade en del onödiga saker.
De har en riktigt stor butik här i Visby så det är extremt lätt att hitta saker som man inte visste att man behöver, säger Matte.
Men pengarna går ju till katthemmet.
Allt detta inklusive långa väntetider på färdtjänsten har sugit musten ur Matte.
Sedan har hon sprejad runt något giftigt på balkongen - myrorna skrattade nämligen bara åt ättika och liknande - och nu har hon barrikaderat balkongdörren med kompostgaller så jag inte får gå ut.
Så jag är lite sur.
Och nu vill Matte bara gå och lägga sig.
Men det får hon inte!
För vi måste ju uppdatera buden.
Här kommer de.
1) 100 kr, Tommi
2) 100 kr, Agneta
3) 100 kr, Sven
4) -
5) 75 kr, Molly
6) 100 kr, Cornelia
7) 100 kr, Lisbeth
8) 50 kr, Lisbeth
9) 300 kr, Smiley
10) 100 kr, Lisbeth
11) 150 kr, Maja
12) 100 kr, Smiley
13) 100 kr, Tommi
14) 100 kr, Molly
Det ser väl bra ut om man tänker på att det är fyra dagar kvar.
Men någon måste ju förbarma sig över kattunge nr 4.
Den hälsar att det känns lite jobbigt att vara den sista kvar utan bud...
Nä, nu ska jag äta kvällsmat och busa runt lite.
Och om Matte lägger sig så kanske jag kan försöka att ta mig förbi kompostgallren...
Mjau!

Av Mimmi - 16 juni 2020 22:04


Mjau, bloggplatsen har krånglat hela dagen idag.

Och det är fortfarande problem med appen till bloggen. 

Men nu har Matte till slut lyckats logga in via webbsidan. 

Det är inte så optimalt att blogga på detta sätt i telefonen. 

Så det blir bara en snabb uppdatering. 

1) 100 kr, Tommi 

2) 100 kr, Agneta 

3) 100 kr, Sven 

4) - 

5) 75 kr, Molly 

6) 100 kr, Cornelia 

7) 100 kr, Lisbeth 

8) 100 kr, Lisbeth 

9) 50 kr, Lisbeth 

10) 300 kr, Smiley 

11) 150 kr, Maja 

12) 100 kr, Smiley 

13) - 

14) 100 kr, Molly 

Mjau, jag hoppas att det snart blir normalt igen. 

Vi hörs förhoppningsvis imorgon kväll! 


Av Mimmi - 15 juni 2020 20:24


Mjau, då är det dags för första uppdateringen.
Det har kommit in några bud.
Men långt ifrån alla objekt har fått bud.
Särskilt kattungarna saknar bud.
Och de vill ju så väldigt gärna hitta ett hem!
Jag vet inte hur det är med er, men jag blir alltid lite sorgsen när jag ser att folk efterlyser kattunger överallt.
Jag vill ju att alla katter ska få ett hem.
Även de som redan är vuxen och kanske fått en eller flera kullar ute och äntligen kommit in på ett katthem och fått mat och medicin och omtanke och kärlek.
Alla katter vill ha sitt alldeles egna hem.
Jag var en vuxen katt när Matte hittade mig.
Och även om det sades att jag nog aldrig skulle bli en knäkatt så ville min Matte ha mig.
Och det är jag så glad för!
Visst, jag är ingen knäkatt.
Men jag är väldigt mysigt och gosigt och ligger på Mattes arm i sängen.
Så jag är en armkatt istället...
Det duger så fint det också.
Och jag gillar även att ligga tätt intill Mattes ben.
Särskilt i soffan.
Man behöver inte vara en kattunge för att bli en trygg och älskvärd katt.
Sedan är det såklart inget fel på kattunger.
Matte älskar att gosa och leka med kattungar.
Men när hon kommer hem så är hon glad att hon har en vuxen katt som vet hur man beter sig.
Inte en liten energispruta som klättrar i gardiner och gräver upp krukväxter och busar till det stup i kvarten.
Dessutom vet man aldrig hur en kattunge utvecklas.
Kattungarna här i auktionen utvecklas dock inte ett dugg.
De kommer alltid att vara precis som de är just nu.
Så ni får väldigt gärna lägga bud på dem.
Vill ni veta hur budgivningen ser ut så här långt?
1) utrop 50 kr.
2) utrop 35 kr.
3) utrop 30 kr.
4) utrop 30 kr.
5) utrop 25 kr.
6) 100 kr, Cornelia
7) 100 kr, Lisbeth
8) utrop 30 kr.
9) 300 kr, Smiley
10) 100 kr, Lisbeth
11) 125 kr, Cornelia
12) utrop 60 kr.
13) utrop 60 kr.
14) 100 kr, Molly
Som ni ser finns det många möjligheter kvar för alla som vill lägga ett bud.
Vi hörs imorgon kväll.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards