livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2020

Av Mimmi - 14 juni 2020 15:58


Här kommer sista katten i serien. Med sin alldeles egna stil, precis som de andra.
Matte är redan kär. Bästa katten om man nu ska ha en "sommarkatt".
Beskrivning se ovan.
Utropspris 60 kronor.


Och det var allt för den här gången.
Nu är det bara att välja och vraka och lägga bud!
Kom ihåg att det tillkommer portokostnad för varje vinst också.
Som vanligt går alla pengar oavkortat till katthemmet.
Och jo, alla saker är donerade av Inger Andersson!

Av Mimmi - 14 juni 2020 15:48


Får jag presentera den tredje katten i serien?
Lika underbar som de andra. Beskrivning se ovan.
Utropspris 60 kronor.

Av Mimmi - 14 juni 2020 15:45


Här är den andra katten i den välkända serien. Precis lika snygg men annorlunda.
Storlek även här 8*6 cm utan nyckelringen.
Utropspris 60 kronor.

Av Mimmi - 14 juni 2020 15:42


De sista fyra auktioner presenterar tjejligan. Katternas egen "sex and the city".
Håll i er. Här kommer den första.
Mycket välsydd och elegant liten katt med stora solglasögon. Även med fashionabel halsband med liten pingla.
Gör så bäst som nyckelhänge eller väsksmycke. Enastående!
Ca 8*6 cm.
Utropspris 60 kronor.

Av Mimmi - 14 juni 2020 15:34


Även på sommaren kan man bränna fingrarna. Därför tar vi med dessa mystiska två katter som ska skydda dina händer i köket. Eftersom de redan är svarta är de inte rädd för att bränna sig.
16*16 cm.
Utropspris 50 kronor.

Av Mimmi - 14 juni 2020 15:29


Även på sommaren kan det vara skönt med lite katt-värme. Till exempel i form av en tunn liten halsduk med katt mönster. Eller är det kanske kattungar? Mycket möjligt.
Stilig mörkblå sjal 100×100 cm med vita kattungar.
Utropspris 65 kronor.

Av Mimmi - 14 juni 2020 15:22


Här kommer det ännu en hjälpsam katt. Den har redan fått ett halsband med pingla i så att den inte kan jaga fjäderkotletter. Men när du drar isär den - vips blir det en penna!
Då kan du skriva inköpslista enligt kattens önskemål eller rita hur många kattungar som ni vill...
Utropspris 30 kronor.

Av Mimmi - 14 juni 2020 15:15


Vissa katter gillar vatten. Den här katten tycker väldigt mycket om vatten.
Tillräckligt liten för att ha i fickan.
Oumbärlig när du ska tvätta av dig under sommaren i en bäck eller en sjö.
Om du sätter den i vattnet blir den plötsligen stor. Precis som kattungar. Plötsligen har de blivit stora katter.
I sitt nuvarande tillstånd 5*5 cm.
Utropspris 30 kronor.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards