livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2020

Av Mimmi - 12 juni 2020 20:59


Mjau, idag kom paketet som vi hade väntat på.
Med massor med fina saker till många auktioner.
Det kommer bli så bra!
Nu måste bara Matte sköta sin del.
Själv tänker jag spana in solnedgången.
Ser ni stjärnan i det blå?
Jag menar fullmånen?

Eller okej, lampan då...
Mjau!

Av Mimmi - 11 juni 2020 18:50


Mjau, jag gillar friluftsliv.
Friluftsliv på balkongen.
Men om det blåser mycket så blir det ett friluftsliv med modifikationer.
Antingen nöjer jag mig med att sitta i balkongdörren och titta ut.
Eller så lägger man sig i en av kojorna.
Då kan man ligga bekvämt och titta ut.
Eller så visar man helt enkelt hela världen vad man tycker om den kraftiga blåsten.
Vilket jag gjorde idag.
Mjau!

Av Mimmi - 10 juni 2020 20:58


Mjau, Matte klagar över sin rygg som bara blir värre istället för bättre.
Jag har ingen aning om vad hon klagar över.
Själv har jag aldrig ont i ryggen oavsett vad jag gör.
Jag tror att tvåbeningar är alldeles för stela överlag.
Titta bara på katter som kan ligga lite hur som helst utan problem.
Här kommer det två bilder på mig där det var lite trångt om saligheten men där jag absolut ville ligga bredvid Matte i soffan och sova.
Så jag gjorde mig lite fyrkantig.
Väldigt enkelt och smidigt.
Och utan minsta spår av värk.
Jag har redan lärt Matte att stretcha regelbundet under vår tid ihop.
Kanske jag borde lära henne hur man viker ihop sig till en platssparande fyrkant?
Mjau!

Av Mimmi - 9 juni 2020 20:22


Mjau, vi har fortfarande inte fått upp teven.
Istället tittar vi på havet och särskilt på solnedgångerna.
Ingen solnedgång är den andre lik.
Och ingen dag vid havet är den andre lik.
(Förutom att Matte fortfarande har ryggskott...)
Om ni frågar mig så kan man avnjuta solnedgången liggandes på soffryggen.
Eller så här då.
Det beror på temperaturen och vindstyrkan.
Men om man nu har en stor balkong så vill man ju njuta av den.
Mjau!

Av Mimmi - 8 juni 2020 20:35


Mjau, Matte ville ta en selfie igen.
Oftast slutar det med att jag gnuggar nosen eller pannan i hennes ansikte.
Då syns varken hennes eller mitt ansikte.
Efter en hel rad av mycket konstiga bilder lyckades Matte ta en fin bild.
Då trodde jag att det var slut på blixtrande.
Men nej då, Matte ska alltid ta massor med bilder.
Och då fick jag nog helt enkelt.
Jag testade med att dra en riktig grimas!
Matte fick en fnissattack och sedan gav hon med sig.
Det måste jag komma ihåg till nästa gång.
Dra en grimas när jag inte vill bli fotad.
Mjau!

Av Mimmi - 7 juni 2020 18:30


Mjau, idag latar vi oss värre än någonsin.
Matte orkar knappt röra på sig.
Och så blir hon så trött av sina värktabletter.
Självklart håller jag henne sällskap.
För hur skulle hon annars klara sig?
Och naturligtvis håller vi hela tiden någon form av kroppskontakt.
För att det är mysigt.
Och läkande.
Men Matte!
Nu kittlas du på magen!!!
Sluta!.....

Av Mimmi - 6 juni 2020 18:33


Mjau, idag blåser det storm ute.
Det gillar jag inte alls!
Blommorna på balkongen gillar det inte heller.
Flera stycken har fått knäckta stjälkar.
Matte har inte varit ute i blåsten men hon har fått en knäckt stjälk i alla fall.
Eller hon kallar det för ryggskott.
Hon sa till mig att detta gör det omöjligt för henne att packa upp något alls.
Så typiskt!
Men så fick Matte meddelande om att ett paket med auktionssaker är på väg till oss.
Så det betyder att det ändå kan bli en auktion snart.
Kanske rentav till nästa helg?
Det beror givetvis på Mattes rygg.
Men vi kan ju hålla tassarna allihopa!
Själv har jag tassarna fulla med att ta tass om Matte nu.
Jag vet att det hjälper att ligga mycket nära så länge som möjligt.
Och som ni ser jobbar jag mycket hårt.
Mjau!

Av Mimmi - 5 juni 2020 21:22


Mjau, ni kanske har lagt märke till att soffryggen är min nya favoritplats i nya lägenheten.
Det är där jag ligger.
Man kan invänta Matte och gosa med hennes huvud när hon sitter där.
Man kan ta sig en tupplur.
Och man kan sitta och spana ut därifrån.
Dessutom kan man gå runt på catwalk!
Nosa på Mattes orkidéer som står lite svajig på elementen i brist på fönsterbrädor.
Då blir Matte nervös och dillar något om att vara försiktigt.
Jag som alltid är försiktig!
Där kan man ligga morgon, middag och kväll och även mitt i natten.
Ibland passerar det en båt.
Fjäderkottletter passerar strax utanför nätet.
Man kan kurra skymning.
Man kan titta över Mattes axel för att se vilka andra katter hon tittar på på Facebook.
Och idag har jag tittat på regndropparna.
Alltid finns det något att göra.
Länge lever soffryggen!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards