livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2020

Av Mimmi - 4 juni 2020 22:03


Mjau, ni vet hur det är när Matte blixtrar mig.
Ibland är jag stoisk och bara blundar och härdar ut.
Ibland går jag därifrån.
Och ibland gör jag miner åt henne.
Här har jag samlat några stycken.
Hoppas att ni gillar dom...
Sedan tänkte jag har en omröstning.
Som Cornelia mycket riktigt påpekade så borde Matte packa upp lådan med auktionssakerna.
Men Matte är lat.
Och hon har ingen aning om var den lådan är.
Så nu kan ni rösta på mig som längtar efter en auktion.
Eller på Matte som latar sig...
Ja, ni fattar, eller hur?
Mjau!

Av Mimmi - 3 juni 2020 20:11


Mjau, ifall ni undrar vad vi gör på kvällen så brukar vi hänga i soffan.
Matte utsträckt på sitsen med benen uppe och jag på någon dyna av ryggstödet.
Eftersom soffan står med ryggen mot fönstret just nu så har man fin utsikt därifrån.
Vi tittar på hur solen sjunker ner i havet.
Ibland mellan molnen, ibland utan moln.
Det tröttnar man aldrig på.
Ibland är jag ute på balkongen ända ut i det sista, tills Matte säger att det är dags att komma in.
Då kommer jag springande.
Sedan stänger Matte balkongdörren och vi kurar skymning.
Om vi gör det riktigt länge så kan vi även titta på den sena kvällsbåten som åker förbi oss halv tolv.
Den sena kvällsbåten är ordentligt upplyst så den syns extra bra.
Då brukar Matte säga att det är verkligen dags att sova.
Då hoppar jag ner till henne och krävar gos.
Så då måste hon sitta kvar en stund.
Sedan blir det förstås mer gos i sängen.
Vi har faktiskt mycket tydligare kvällsrutiner sedan vi flyttade.
Det tycker jag om.
Mjau!

Av Mimmi - 2 juni 2020 19:50


Mjau, idag har det varit riktigt varmt.
Matte säger att det beror på att det knappt var någon vind alls.
Annars blåser det ju i stort sett alltid vid havet.
Matte har förstås plaskat runt i poolen igen. Själv har jag sovit bort de varmaste timmarna.
Men nu blev jag hungrig.
Och sugen på att spana lite.
Någon måste ju hålla ordning på balkongen.
Jag känner mig ganska trygg nu där ute.
Kan sitta länge och spana.
Men det är synd att fjäderkottletterna är förhållandevis långt bort.
Ja, bara lite stretching och gäspning på soffryggen, sedan är jag redo för kvällen.
Mjau!

Av Mimmi - 1 juni 2020 19:14


Mjau, idag har vi minsann fått post.
Både Matte och jag.
Tidningen Kattliv inklusive ett foderprov från Smiley och hans matte.
Ett kort från Agneta.
Och ett morsdagskort från mig till Matte!
Foderprovet fick jag smaka på en gång och det var så gott att jag slickade ren tallriken.
Så Matte satte sig och googlade och sedan beställde hon mer av den maten till mig.
Ekologisk blötmat utan tillsatser och konserveringsmedel.
Mums!
Matte blev väldigt glad över mitt kort.
Men också nyfiken.
Hon försökte att luska fram vem som hade hjälpt mig med det.
Men jag avslöjade ingenting.
Man måste få ha lite hemligheter...
Sedan tog Matte sig upp till taket för att dränka sig i poolen.
Tydligen räcker det inte med att hon får titta på vatten hela dagarna, hon måste också hoppa i och leka fisk.
Trots att hissen inte går ända upp.
Jo, på riktigt.
Hissen går bara upp till sjätte våningen.
Sedan måste man ta sig upp för en spiraltrappa till taket.
Matte tycker inte om spiraltrappor.
Det är så bökigt med krycka.
Hon hade ju kunnat stanna i lägenheten hos mig...
Men ni vet ju hur konstigt tvåbeningar är!
Det tycker om att bli blöt.
Vill ni se vilket fint kort jag skickade till Matte?
Klart ni vill.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards