livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under december 2018

Av Mimmi - 8 december 2018 18:26


Mjau, jag har kommit fram till att det ibland är rätt smart att hålla fast Matte med tassarna när vi gosar.
Så att hon inte tror att hon bara kan gå upp och fixa en kopp te eller något annat onödigt och fånigt.
Och desto fler tassar man använder desto säkrare blir det.
Så här blir det jättebra, Matte!
Du behöver bara fortsätta en timme till eller lite mer...
Sluta bara för allt i världen inte att klia!
Mjau.


Av Mimmi - 7 december 2018 19:39


Mjau, jag undrar om ni har julgran?
Det har inte vi.
Matte har vägrad att julpynta i år.
Tidigare år har hon älskad det men nu tycker hon att det är alldeles för ansträngande.
Det är synd för då kan jag inte busa till det...
Min kompis Saga har redan vält julgranen minst en gång vad jag vet.
Min kompis Wimsa har tuggat på en adventsstjärna i fönstret.
Och jag antar att de är inte ensamma.
Berätta gärna om ert julpynts-bus för mig!
Om ni har varit riktigt "duktiga" kanske jag skriver ett inlägg om er...
Sedan finns det naturligtvis en gyllene medelväg mellan att pynta och inte pynta.
Ett katträd!
Någon tvåbening här som har fixat en sådan?
Det skulle jag gilla...
Nu kanske ni blev inspirerad till en ny form av julpynt?
Mjau!

Av Mimmi - 6 december 2018 20:08


Mjau, jag kan rapportera att alla vinster är på väg nu!
Kan ni tänka er?
Matte jobbade på stenhårt sent igår kväll för att packa och väga och frankera det sista.
Fast hon inte riktigt orkade.
Men på måndag kommer ingen hemtjänst eftersom Matte har läkartid och då hade det dröjt en hel vecka med att få iväg allt.
Sedan fick hemtjänsten lämna hela högen till posten idag.
Dessutom swishade jag 2720 kronor till Södertälje katthem!
Det var inte småpotatis.
Det gick bra med portot också.
Några betalade visserligen för lite men andra betalade för mycket så det blev ändå plus.
Så jag hoppas att katterna även kommer att få sina julgodis...
Småpotatis blev det för mig idag.
Hemtjänsten lagade en stor omelett med potatis och svamp.
Hon spillde på golvet utan att torka upp (det var tanten idag, inte tjejen. Vi tycker bättre om tjejen).
Så jag bestämde mig för att strunta i köttet på mitt tallrik och åt potatis och ägg från golvet istället.
Vi kan kalla det för köttfri torsdag...
Men det var gott, annars hade jag ju inte ätit det!
Lite omväxling förnöjer.
Ibland.
Och som bonus får ni en av världens sötaste bilder.
På mig förstås.
Den förre detta megaskyggissen med fobi för händer...
Nu hur gosig som helst.
Mjau!

Av Mimmi - 5 december 2018 19:19


Mjau, Matte var helt utslagen idag efter ansträngningen igår.
Så hon bara ligger i sängen hela tiden.
Mycket tidigt i morse låg hon vaken några timmar och då passade jag på att gosa med henne i sängen.
Jag blir bara mer och mer van med gos i sängen nu.
Och jag måste medge att det är väldigt mysigt.
I alla fall om Matte inte rör på sig för mycket.
Jag råkade somna ordentligt flera gånger där jag låg intill Matte på täcket.
Och jag fick mycket gos på köpet.
Sedan sov Matte nästan hela dagen och då fick jag leka och busa själv.
Naturligtvis passade jag på att rita lite igen.
Det är så kul att överraska Matte.
Den här gången är hon inte riktigt säker på om det ska föreställa en val som sprutar upp vatten eller kanske en halv ubåt?
Ni vet, dessa konstiga farkost som dyker upp i Stockholms skärgård ibland och då försvarsmakten alltid påstår att det absolut inte var en ubåt..
Men inte vad det kan ha varit istället.
Jag antar att försvarsmakten även säger att jag inte har ritat en ubåt.
Men vem vet - det kanske är precis det jag gjorde?
Mjau!

Av Mimmi - 4 december 2018 21:36


Mjau, jag är så smart!
Jag har fått betalt för några vinster som vinnaren inte ville ha.
Så då tassade jag ett meddelande till en som hade haft budet under och kollade om den fortfarande ville ha.
Nu har jag sålt en vinst två gånger!
Hihihi...
Vad gör man inte för sina kattkompisar på Södertälje katthem!
Annars händer ingenting här.
Matte var borta i flera timmar.
Hon åkte till Karolinska sjukhuset och naturligtvis virrade hon bort sig totalt...
Men vad hade jag väntat mig av hennes virriga hjärna egentligen?
Hon ramlade i sängen direkt när hon kom hem.
Och jag kan rapportera att lagd Matte ligger!
Hon hälsar att hon inte tänker gå upp något mer i kväll.
Och jag som trodde att jag skulle få mera blötmat...
Men ni får i alla fall en bild på mig när jag känner mig så där busig och finurlig när jag sålde en vinst två gånger.
Mjau!

Av Mimmi - 3 december 2018 21:39


Men Matte, vi har ju inte fortsatt med våra tillbakablickar!

Visst vi har haft fullt upp med auktionen.

Oj, vad jag har jobbat hårt med den!

Men nu har nästan alla betalat och nu är det bara Matte som ska packa vinsterna så då kan jag unna mig att titta tillbaka.

Det är faktiskt rätt kul att titta tillbaka och minnas.

Jag tycker att jag var en mycket modig katt redan då.

Och naturligtvis började jag direkt att uppfostra Matte...


http://livet-enligt-mimmi.bloggplatsen.se/2015/03/01/11032513-kattladan/ 


Naturligtvis med en bild från då!


 

Av Mimmi - 2 december 2018 20:38


Då är det dags att säga GRATTIS till alla vinnarna!
Och de riktiga vinnarna är som vanligt katterna.
Precis som det ska vara.
Tack alla snälla tvåbeningar som har varit med och budat och hjälpt mig att hjälpa Södertälje katthem!
Här är en lista på alla som kommer att få sin julklapp / sina julklappar :
1) 100 kr, Tommi
2) 180 kr, Agneta
3) 200 kr, Petra
4) 200 kr, Marie
5) 200 kr, Smiley
6) 150 kr, Charlotta
7) 150 kr, Tiger och Katarina
8) 130 kr, Petra
9) 100 kr, Tommi
10) 100 kr, Tommi
11) 150 kr, Paula
12) 300 kr, Cornelia
13) 300 kr, Smiley
14) 175 kr, Tommi
De som inte kan hämta sin vinst kommer vi naturligtvis att skicka hem den.
Tänk gärna på portot när ni betalar, då behöver Matte inte dra av något från vinstsumman.
Mjau, ni är fantasstiska!
Jag hoppas att ni får en underbar advent och att Matte skyndar sig för att packa och posta.
Nospussar till alla er!
Nu kan jag sova lugnt när jag gjort min del i att fixa lite pengar till behövande katter.


Av Mimmi - 1 december 2018 21:10


Mjau, nu är det bara ett dygn kvar på auktionen.
Så det är sista chansen att fynda en fin julklapp och samtidigt ge pengar till Södertälje katthem.
Och ja, det går lika bra att höja sitt eget bud som det går att buda över någon annan.
Allt är tillåtet!
Här kommer sista uppdateringen :
1) 75 kr, Tommi
2) 150 kr, Agneta
3) 200 kr, Petra
4) 150 kr, Agneta
5) 200 kr, Smiley
6) 150 kr, Charlotta
7) 150 kr, Tiger och Katarina
8) 100 kr, Marianne
9) 100 kr, Tommi
10) 100 kr, Tommi
11) 150 kr, Paula
12) 300 kr, Cornelia
13) 200 kr, Smiley
14) 175 kr, Tommi
Som sagt - än är det inte försent att göra en liten katt glad.
Eller flera katter.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards