livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under december 2018

Av Mimmi - 15 december 2018 23:54


Och så kör vi ett bonusinlägg idag.
Som egentligen skulle ha kommit till Lucia.
Men bättre sent än aldrig.

Tipp tapp, tipp tapp, tippe tippe tipp tapp, ruuuuuuuuuuuusa in!!!

Exklusiv version tassad av och med Mimmi.

Av Mimmi - 15 december 2018 21:45


Mjau, vad tycker ni om vädret just nu?
Lite kyligt, tycker jag.
Men som tur är så blåser det inte.
Så då går det ändå bra att gå ut en sväng.
Jag kan även sitta ner en stund och spana, min tjocka underpäls vid magen och rumpan isolerar fint.
Bäst är det ju om Matte står kvar när hon har öppnat dörren.
För det mesta är faktiskt roligare att göra tillsammans med Matte.
Och Matte älskar mina små tassavtryck i snön...
Men hon har ingen underpäls och hon fryser.
Själv tycker jag att det är roligare när det är ett tjockt lager med snö.
Då kan jag hoppa runt och gräva och ha mig.
Som ett litet barn, säger Matte...
Men det bästa är alltid att komma inrusande igen och njuta av värmen!

Av Mimmi - 14 december 2018 19:32


Mjau, idag fick jag en julklapp med posten.
Den var från mina kompisar Tess och Bella och deras servicepersonal.
Så glad jag blev!
Den fina myntakudden med det söta kattmönstret kan ni köpa hos föreningen Katt-Tassen förresten.
Perfekt för alla katter med nos för kattmynta och sinne för stilfull inredning!
Jag fick också en annan julklapp.
Några har uppmärksammat mitt rop på mer portopenger till den gångna auktionen och har tassat över en slant.
Så idag har jag swishat ytterligare 325 kronor till Södertälje katthem!
Då blev hela summan 3075 kronor till katterna.
Tack vänner, det känns riktigt bra.
Nu kan jag unna mig en ordentlig julledighet.
Utan att tänka på några pengar.
Bara busa, äta godis och sova.
Mjau!

Av Mimmi - 13 december 2018 19:17


Mjau, även om Matte och jag har samma konto på Facebook så har jag inte alltid koll på vad hon och hennes vänner skriver. 

Nyss upptäckte jag till exempel något mycket upprörande. 

De hade gjort sig lustig. 

Över stackars lilla mig! 

Att de bara vågar... 

Matte skrattade till och med högt. 

Jag blir helt jamlös. 

Får man verkligen skoja så där om en fin liten katt som mig? 

Matte påstår visserligen att det inte handlar specifikt om mig utan om lite sjukt humor generellt. 

Mjau, om jag inte hade kännt mig så kränkt så hade jag kanske också skrattat. 

Kanske. 

Men jag tror nog att hämden är ljuv. 

Nästa gång ska jag nog spy i Mattes sko eller på något annat väl vald ställe. 

Sängen kanske? 

Skrattar bäst som skrattar sist! 

Så det så. 

Mjau! 


 

 

Av Mimmi - 12 december 2018 22:06


Mjau, Matte bara ligger och sover timme efter timme.
Så jag kör en liten konstkupp när hon inte ser.
Jag kallar det "studie i grön och orange".
Jag förstår att grön och rött hade passat bättre till årstiden.
Men jag tycker att det blev ett mycket läckert arrangemang!
Jag antar att de flesta kanske har hämtat ut sina vinster vid det här laget och ni har kanske kunnat konstatera att det fanns många frimärken på dem.
Det gjorde tant Paula ikväll.
Ni kanske vet att ett frimärke kostar 9 tasspengar?
Då kan ni försöka räkna ihop portot och dra av den summan som ni lade till för portot.
Om summan då blir minus så får ni gärna betala in den summan till Matte så kan hon samla ihop pengarna och skicka till Södertälje katthem.
Nu blev det nämligen bara en fin summa till katthemmet tack vare Smiley som lade en mycket generös summa för att det skulle bli 3000 tasspengar till Södertälje katthem.
Det blev det inte eftersom Matte har fullständigt slut på pengar och var tvungen att använda Smileys pengar till portot...
Så ni kanske kan räkna lite ikväll?
Jag tänkte ha ett lotteri bland alla som uppgraderar portot.
Vinsten är antingen en exklusiv bild av detta konstverk eller en av mina finaste porträtt till telefonen eller mejlen.
Är ni med?
Varje slant går till Södertälje katthem!
Mjau.

Av Mimmi - 11 december 2018 19:39


Mjau, jag hoppas att alla har fått sina vinster nu?
Annars måste jag bita postkatten i benet!
Som ni ser på bilden så håller jag på med akrobatik.
Överkroppen är vriden i motsatt riktning mot underkroppen.
Det är mest bara katter som kan.
Men jag håller även på med mental akrobatik.
Jag utmanar min osäkerhet.
Försöker att ligga oftare på Mattes sida av sängen.
Kanske rentav ligga PÅ Matte!
Jag har legat på hennes lår en gång och mellan hennes lår en annan gång.
Jag har legat tätt intill Matte och med en tass och huvudet på henne.
Naturligtvis alltid med täcket emellan.
Mest har jag legat vid fotändan.
Men när jag ligger längre upp så är chansen till gos mycket större.
Idag, när vi hade sovit middag och vaknat och Matte hade pratat lite i telefon med tant Maja så jamade jag från mitt håll för att få uppmärksamhet och gos.
Så jag övar mig på helkroppskontakt med Matte och Matte övar sig på att ligga väldigt still...
Tänk att det finns så mycket kvar att lära sig när man är utefödd och har varit en inbiten skyggis.
Mjau!

Av Mimmi - 10 december 2018 19:59


Idag är det Nobelfesten.
Och idag skulle Mattes mamma ha fyllt år.
Nu kanske ni undrar om och i så fall vad vi firar?
Mjau, ingenting egentligen.
Jag är lite uttråkad eftersom Matte var borta på läkarbesök idag och nu är mycket trött.
Menyn bestod av fryspizza och naturligtvis tiggde jag till mig lite smält ost.
Matte satte på teven för att titta lite.
Jag tittade också.
Efter några minuter gäspade jag väldigt stort, Matte sade att hon höll med och så stängde hon av teven och gick och lade sig.
Kvar satt jag och undrade vem som skulle leka med mig?
Den smälta osten var festlig men att leka är ju ändå roligast!
Så vila lite, Matte, men sedan måste du faktiskt servera mer blötmat och leka en stund med mig.
Sedan kan du skåla för allt och ingenting med en kopp te.
Och nej, det är inte förhandlingsbart!
Jag hänger här som en tjurig tonåring lite coolt halvt i korgen och halvt utanför.
Mjau!

Av Mimmi - 9 december 2018 19:33

 

Om ni inte har varit med från början så kan jag avslöja att det var ett stearinljus som var den utlösande faktorn till att jag blev en bloggkatt.

Det var precis då Matte insåg att jag hade mycket att berätta och att det nog skulle fortsätta så.

Då fixade hon min sida och resten är historia, som man så fint säger...


http://livet-enligt-mimmi.bloggplatsen.se/2015/03/01/11032869-ljuset/ 


Så den här upplevelsen och min hängivenhet startade allt.

Ett episk inlägg, väl värd att titta tillbaka på.

Och en bild från den tiden förstås.

Fruktansvärt zoomat och grynig.

Men jag låtsades i alla fall vara avslappnad...

Mjau!




Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards