livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 6 december 2018

Småpotatis

Av Mimmi - 6 december 2018 20:08


Mjau, jag kan rapportera att alla vinster är på väg nu!
Kan ni tänka er?
Matte jobbade på stenhårt sent igår kväll för att packa och väga och frankera det sista.
Fast hon inte riktigt orkade.
Men på måndag kommer ingen hemtjänst eftersom Matte har läkartid och då hade det dröjt en hel vecka med att få iväg allt.
Sedan fick hemtjänsten lämna hela högen till posten idag.
Dessutom swishade jag 2720 kronor till Södertälje katthem!
Det var inte småpotatis.
Det gick bra med portot också.
Några betalade visserligen för lite men andra betalade för mycket så det blev ändå plus.
Så jag hoppas att katterna även kommer att få sina julgodis...
Småpotatis blev det för mig idag.
Hemtjänsten lagade en stor omelett med potatis och svamp.
Hon spillde på golvet utan att torka upp (det var tanten idag, inte tjejen. Vi tycker bättre om tjejen).
Så jag bestämde mig för att strunta i köttet på mitt tallrik och åt potatis och ägg från golvet istället.
Vi kan kalla det för köttfri torsdag...
Men det var gott, annars hade jag ju inte ätit det!
Lite omväxling förnöjer.
Ibland.
Och som bonus får ni en av världens sötaste bilder.
På mig förstås.
Den förre detta megaskyggissen med fobi för händer...
Nu hur gosig som helst.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Smiley

6 december 2018 20:26

Matte är så duktig och kämpar på med att packa in,väga och frankera alla paketen! Men jag har ändå en liten undran... räckte inte min extraslant så att kissarna på Södertälje katthem kunde få 30000:- jämnt och bra? Detta är absolut ingen kritik eller ifrågasättande, men känns inte roligt att betala andras portokostnader! Nospussar Smiley

Mimmi

6 december 2018 21:27

Mjau, det trodde jag också.
Vinstsumman var 2585 kronor, tillsammans med porto fick jag 3386 kronor.
Portot blev exakt 666 kronor så därför blev det 2720 kronor kvar.
Jag förstår väldigt väl att det inte är kul att betala andras portokostnader och jag är ledsen att det blev så.
Det som också känns lite tråkigt är ju att det alltid är samma personer som bidrar mest, även med portot.
Och jag är även oftast lite för optimistisk när det gäller portot tyvärr.
Jag får nog ställa högre krav på portot i framtiden.
I början var det jag som betalade det mesta av portot men det var inte hållbart i längden.
Jag måste nog ta mig en ordentlig fundering om det hela.
Nospussar

 
Ingen bild

Annagonzo

6 december 2018 21:46

Men Mimmi !? Varför har ni hemtjänst ?! Hur MÅR din matte egentligen ?
Hon måste ta det lugnt och tänka på sig själv...
Sköt om henne ordentligt !

Mimmi

6 december 2018 22:10

Mjau, jag tar mycket bra tass om Matte, men eftersom hon har åkt på en kronisk sjukdom så finns det en del saker som hon behöver hjälp med. Hon har inte så mycket ork och behöver sova och vila mycket.

 
Ingen bild

Smiley

6 december 2018 22:01

Självklart ska inte Du, Mimmi behöva stå för portokostnaden. Men budar man på Tradera och liknande sidor, får alltid köparen stå för portokostnaden, ibland även för emballaget. Du får skriva utropspris plus porto på varje objekt. Kanske också upprepa att det är auktioner till katthjälp och inte fyndpris som gäller!
Nospussar Smiley som bara vill att katterna ska få mkt. slantar!

Mimmi

6 december 2018 22:16

Mjau, det vill jag ju också - att katterna ska få så mycket pengar som möjligt.
Matte handlar faktiskt det mesta till auktionerna på Tradera och betalar porto redan då...
Du är så fin, Smiley! Nospuss

 
Ingen bild

Björn

7 december 2018 08:36

Självklart ska den som vunnit betala porto för sin vinst.
Kan man inte göra så att man väger sakerna och beräknar portot och skriver utropspriset plus beräknad portokostnad vid varje sak när auktionen börjar? Visserligen kan ju emballaget väga lite men det kan man ta lite höjd för när man skriver portokostnaden.
Bara en tanke för att inte Mimmi och matte ska behöva stå för några extra kostnader och för att så många pengar som möjligt ska gå till dem auktionen är till förmån för.

Mimmi

7 december 2018 11:17

Mjau, Matte måste bli bättre på det.
Hon tycker att det är lite bökigt att väga allt innan. Dessutom kan portokostnader skenar iväg när hon väl har packat ordentligt. Alla vill ju få sina vinster välbehållen och hela...
Den här gången var det flera som lade till 50 kronor för saker som kostade närmare 90 kronor i porto.
Och portokostnader kan skrämma iväg budgivare. Tyvärr.
Men ska skriva i fortsättningen plus porto och sedan först definiera portokostnader när det är packat och klart.

 
Ingen bild

Björn

7 december 2018 08:38

F.ö en fantastisk fin summa ni skickade till fina Södertälje katthem!
Jag var inte med på denna auktion men kommer att swisha en julpeng till katthemmet.

 
Ingen bild

Cornelia

7 december 2018 14:14

Idag kom MIN vinstväska, så rolig och fin, Sven är jätte avundsjuk, hihihi......

Mimmi

7 december 2018 14:41

Mjau, vad kul! Brorsan kan gott vara lite avundsjuk tycker jag...

 
Ingen bild

Smiley

7 december 2018 15:58

Tack allra finaste Mimmi & Matte för auktionsvinsterna som kom i brevlådan idag! Postkatten har börjat att sköta sig riktigt bra!
Ha en mysig andra advent tillsammans.
Nospussar Smiley

Mimmi

7 december 2018 17:27

Mjau vad bra! Det är andra vinsten som kommit fram idag.
Trevlig helg!
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards