livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2017

Av Mimmi - 13 juni 2017 21:15

 

Då så.

Då har Matte fixat idag.

Packat och klistrat och haft sig.

Så nu är nästan alla vinster på väg.

Men det är inte säkert, för när hon hastade iväg till butiken var klockan strax över halv sex.

Och när hon kom ner till brevlådan efter några minuter så stod postbilen redan vid butiken.

Och brevlådan lät rätt tomt...

Men när hon tittade in i butiken var det världens kö till posten så hon valde brevlådan i alla fall.

Posten är hur som helst opålitlig.

Det kom ingen post varken igår eller idag.

Och idag borde det åtminstonde har kommit gratistidningen...

Jaha ja.

Suck och mjau.

Ni får väl hålla tassarna att vinsterna kommer fram.

Och sen, för en liten stund sedan, så swishade Matte 1500 kronor till Uppsalas katthem!

Tack vare er!!!

Det var den absolut bästa biten.

Nu känner vi oss nöjda, både Matte och jag.

Och i brist på mer underhållning så bjuder jag på ännu en oemotståndlig bild av mig...


 


Av Mimmi - 12 juni 2017 20:55


Matte fattar verkligen ingenting.
Medan de flesta andra katter forskar om sakernas tyngdpunkt så forskar jag om sakernas flytförmåga.
Så istället för avgrundsdjupa suckar och förtvivlade skrattattacker så borde hon vara tacksam!
Tacksam över att jag har ett kreativt hobby.
Tacksam över att jag är en aktiv och intresserad katt.
Och tacksam över att jag begränsar mina studier till mina leksaker!
Men otacksamhet är världens lön...
Vänta bara till jag publicerar min medryckande masteruppsats om leksakernas flytförmåga i allmänhet och skillnader mellan bollar, möss och övrigt inklusive olika material i synnerhet!
Alla katter kommar vilja läsa den.
Och du Matte kommer bara omnämnas i en bisats, när jag berättar vilket år i min ungdom jag fick min första leksakspool.
Så det så!
Och ifall ni undrar - jag fick en ny boll av Matte idag.
En lite större boll av sisal med en liten pingla i.
Jättekul att leka med!
Men efter bara en liten stund noterade Matte att jag satt helt still bredvid poolen.
Och hon sa att hon inte ens behövde se efter...
Nu är bollen på torkan, pinglan låter konstigt och jag känner mig gravt missförstått!
Suck...
Behöver jag säga mer?
Jo, den flöt visst.
Jag har tassat ner det i mina forskningsanteckningar.

Av Mimmi - 11 juni 2017 21:15

 

Nu är auktionen för Uppsala katthem avslutat.

Grattis till alla vinnarna!!!

Och tack alla som har lagt bud!

Alla tillsammans har vi fått ihop 1425 kronor!!!!!!!!!

Ni är helt underbara och jag älskar er!

Matte har investerat ca 300 kronor och de har vuxit så här mycket.

(Och nej, Matte tänker inte dra av något för egen del.)

Ni är duktiga på att buda.

Och Matte säger att jag är duktig på att sälja.

Mjau!

Då vill jag ber alla vinnarna att höra av sig till mig med sin fullständiga namn och adress - förutom de som brukar vara med, de kommer jag ihåg.

Ni får dessutom berätta om ni vill swisha eller sätta in pengar på kontot.

Antingen tar ni kontakt med Matte och mig på Facebook eller här i ett meddelande som jag inte publicerar, eller så mejlar ni till anitzschmann@hotmail.com.

Och så här ser resultatet ut:

1) Förkläde går till Björn för 200 kronor

2) Necessären går till Agda för 100 kronor

3) Grå sockor går till L o T  för 200 kronor

4) Blå sockor går till L o T  för 200 kronor

5) Svarta sockor går till Carina för 75 kronor

6) Skratt-sockor går till Charlotta för 150 kronor

7) Svart klocka går till Björn för 200 kronor

8) Rosa klocka går till katten Sven

9) Laserpekare går till katten Alice för 100 kronor


Jag är säker på att katterna på Uppsala katthem blir glada för pengarna!

Och jag hoppas att en liten del av pengarna omvandlas till godis...

Godis är nämligen också livsviktiga.

Ha en trevlig sommar - och i augusti återkommer jag med nästa auktion!

Bloggen fortsätter precis som vanligt.

Om inte jag råkar somna på balkongen i solen allt för många gånger...


 



Av Mimmi - 10 juni 2017 22:52


Mjau, nu är det mindre än ett dygn kvar för auktionen!
Ni kommer väl ihåg att imorgon kväll klockan 20 är det slut.
Så skynda buda innan det är försent!
Uppdateringen är just ingen uppdatering eftersom ingenting har hänt sedan igår.
Så jag hoppar över att ta det en gång till.
Istället kan jag rapportera att det är riktigt mysigt att dela säng med Matte!
Igår kväll när jag hade nattat Matte så försvann jag visserligen, men i morse när Matte vaknade var jag tillbaka.
Och även när Matte somnade om så låg jag kvar.
Och Matte tyckte också att det var mysigt.
Så hon dröjde sig kvar i sängen.
Och jag gjorde samma sak.
Inte ens när Matte plockade upp telefonen gick jag...
Fast det kanske jag borde ha gjort eftersom hon blixtrade på mig!
Fast jag har sagt till henne att jag inte vill veta av fler sängkammarbilder...
Hon lyssnar inte på det örat.
Men jag var så avslappnad att jag ändå låg kvar!
För jag litar faktiskt på att Matte inte ska röra vid mig.
Hon har lovat.
Och så länge vi har den där stora tjocka kudden mellan oss så känner jag mig hyfsat säkert.
Det tar tid att lära sig tillit.
Och ibland går det bakåt.
Men just nu går det framåt!
Och det njuter både Matte och jag av.
Och Matte har försäkrat mig än en gång att hon aldrig skulle byta ut mig, hur knasigt jag än beter mig.
Tack Matte, detsamma!

Av Mimmi - 9 juni 2017 23:31


Brukar ni sova räv ibland?
Det tror jag att de flesta katter är bra på.
Men Matte kan också sova räv!
Idag sov vi ihop igen några timmar mitt på dagen.
Så snart jag såg att Matte hade gått och lagt sig kom jag efter.
Hon sov inte än utan tittade i telefonen, vänd mot min sida av sängen.
Därför klev jag på kudden som ligger mellan oss och nosade på henne och telefonen - på avstånd förstås!
Sen backade jag och lade mig tillrätta.
Och så blundade jag och sov räv...
Matte la ner telefonen och somnade.
När hon vaknade efter två timmar såg hon att jag låg kvar.
Så då var det hennes tur att sova räv.
Hon ville ligga kvar med mig i sängen.
Men till slut tog hon upp telefonen och det var min signal - jag lämnade sängen.
Tänk att det kan vara mysigt att ligga i samma säng som Matte!
Men helst när hon sover, och bara hennes huvud syns...

Då ska vi köra en en inte alls sömnig uppdatering!
Det har kommit in fler bud.
Och när det gäller en sådan här budgivning så är allt tillåtet, ska ni veta!
Man kan höja sitt eget bud utan problem, men man kan också buda mot sin egen katt, om man föredrar det.
Och framförallt kan man buda mot skuggorna av skadade hemlösa katter...
Jag tror att ni har börjat fatta hur man gör nu.
Aktuellt precis nu:
1) Förkläde 200 kronor, Björn
2) Necessär 100 kronor, Agda
3) Grå sockor 110 kronor, L o T
4) Blå sockor 110 kronor, L o T
5) Svarta sockor 75 kronor, Carina
6) Skratt-sockor 150 kronor, katten Saga
7) Svart klocka 200 kronor, Björn
8) Rosa klocka 200 kronor, katten Sven
9) Laserpekare 100 kronor, katten Alice

Det här ser spännande ut, hör ni!
Det känns lika spännande som att sova i samma säng som Matte.
Nu börjar det likna något.
Bara två dagar kvar!
Mjau, jag är stolt över er!!!
Så nu vilar jag mig lite.
Hörs imorgon!


Av Mimmi - 8 juni 2017 23:48


Ikväll leker jag uggla.
Uggla som har åkt kana på trasmattan...
Jo, när Matte sätter på blixten så blir jag en liten spök-uggla!
Eller en vampyr...
Tänderna lär duga.
Någon som vill dejta mig klockan 00 inatt?
*slickar mig om nosen *
Men ni kanske inte tittade in här för att dejta en vampyr, utan för att få en uppdatering på budfronten.
Det kan jag också stå till tjänst med!
Där har det inte hänt så värst mycket.
Men i alla fall.
Jag har fått bud på förklädet!

1) Förkläde 150 kronor, Björn
2) Necessär 80 kronor, Agda
3) Grå sockor 110 kronor, L o T
4) Blå sockor 50 kronor, L o T
5) Svarta sockor 75 kronor, Carina
6) Skratt-sockor 100 kronor, Charlotta
7) Svart klocka 150 kronor, Björn
8) Rosa klocka 200 kronor, katten Sven
9) Laserpekare 100 kronor, katten Alice

Det går framåt och vi närmar oss en tusenlapp.
Den gränsen tycker jag definitivt att vi ska överskrida!
Och vet ni vad?
Den som är snabbast med att lägga nästa bud vinner en vampyr-dejt med mig!!!
Det låter väl frestande?
Tänkte väl det...

Av Mimmi - 7 juni 2017 23:23


Mjau, jag tänkte köra en uppdatering på budfronten till er.
Men det är tyvärr inte så mycket att uppdatera.
Nummer ett, det fina kattförkläde för alla crazy catladys, har fortfarande inte fått något bud!
Gillar ni inte förkläden?
Blir ni inte stressad i köket?
Nähä? *morrhårsdarr*

2) Necessär: 80 kronor, Agda
3) Grå sockor: 110 kronor, L o T
4) Blå sockor: 50 kronor, L o T
5) Svarta sockor: 75 kronor, Carina
6) Skratt-sockor: 100 kronor, Charlotta
7) Svart klocka: 100 kronor, Lena
8) Rosa klocka: 200 kronor, katten Sven
9) Laserpekare: 100 kronor, katten Alice

Nåja, ni har ju några dagar kvar för att vässa buden lite till, eller hur?
Kom ihåg att pengarna går till behövande katter på Uppsalas katthem!


Av Mimmi - 7 juni 2017 00:25


Mjau, jag är så glad!
Ni har börjat buda ordentligt på en gång.
Det känns så fantastiskt att jag nog måste köra en uppdatering redan nu.
Fast jag inte ens har tid!
Vad jag gör?
Jag jagar en batteridriven fjäril...
Sedan två timmar tillbaka!
Det är så himla kul!!!
Även om jag ännu hellre hade velat vara ute på balkongen och jagat nattfjärilar...
Men det här är näst bäst.
Annars skulle jag inte hållit på så länge.
Jag tassar till den och då låter det ett tag.
Ibland ramlar den omkull och låter hemskt, då måste Matte resa sig ur soffan och ställa upp den igen.
Så får hon lite motion också...
Ibland springer jag runt den.
Men för det mesta ligger jag på sidan eller på ryggen och sträcker ut framtassarna.
Matte ser mest mina baktassar som sprattlar och svansen som som rullar sig till ett knorr...
Hon får tydligen lite små skrattanfall med jämna mellanrum.
Men jag skulle ju uppdatera!
Så här ser det ut just nu :
1) Förkläde utrop 100 kronor
2) Necessär 60 kronor, L o T
3) Grå sockor 110 kronor, L o T
4) Blå sockor utrop 40 kronor
5) Svarta sockor 50 kronor, Anna
6) Skratt-sockor 100 kronor, Charlotta
7) Svart klocka 100 kronor, Lena
8) Rosa klocka 200 kronor, katten Sven
9) Laserpekare 100 kronor, katten Alice
Det ser jamarfint ut, tycker jag.
Och till imorgon så har det säkert kommit in bud även till förklädet och blå sockorna, eller hur?
Tass på det!
Nu måste jag fortsätta fånga fjärilen...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards