livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 juni 2017

Av Mimmi - 6 juni 2017 18:00


Mjau, då drar vi igång igen!

Vid det här laget kan ni antagligen reglerna.

Men eftersom det alltid tillkommer nya katter och tvåbeningar så drar vi det snabbt igen.

Jag nummererar alla objekt och ni lägger era bud på detta nummer.

Det går bra att lägga bud här i kommentarsfältet. Jag uppdaterar alla bud varje kväll.

Jag kommer också att lägga en snabbversion på Facebook. Där kan man också lägga sitt bud. Där uppdaterar jag så snart jag kan. Ni får gärna dela inlägget. Obs: bud måste läggas i originalinlägget hos Matte: Annika Nitzschmann.

Jag hoppas att ni är lika generösa som vanligt!

Alla pengar går (förutom ett litet avdrag för porto) till Uppsalas katthem http://uppsalakatthem.com/ 

Auktionen slutar på söndag kväll klockan 20:00.

Redo?

Då köööööööööööör vi!

Detta har Matte hittat i sina gömmor:


1)

Vi startar med det som är mest originell.

Blir du också stressad i köket ibland? Kanske för att dina fyrfota familjemedlemmar vill vara med i varje moment av matlagningen eller försöker de få dig på fall genom att alltid finnas framför fötterna?

Då är det här till dig!

Förkläde i kraftig bomullstyg med oslagbart motiv. Längden inklusive halssnöre: 80 cm. Bredd utan snören: 50 cm. Två fickor på framsidan.

Utropspris: 100 kr.


 

 

 




2)

Förtjusande necessär i grönmönstrad tyg med en söt liten katt på framsidan.

Utsidan i tålig tyg, insidan fodrad i grön plast.

Perfekt att ha i väskan för smink, nödvändiga saker eller varför inte kattgodis?

Bredd: 16 cm, höjd: 14 cm, djup: ca 4-5 cm.

Utropspris: 60 kr.


 

 

 




3)

Vi fortsätter i den mjuka andan.

Om du vill ha stiliga fossingar i sommar och resten av året så kommer här några underbara alternativ.

För vad är snyggare än kattstrumpor?

Finaste grå sockor. One size, mycket töjbara.

Utropspris: 50 kr.



 

 




4)

Blå kattsockor med vit baksida och förvånad uppsyn. 

One size, mycket töjbara.

Utropspris: 40 kr.


 

 




5)

Svarta panter-sockor med vit baksida.

Skräm upp någon med tårna...

One size, mycket töjbara.

Utropspris: 40 kr.


 

 




6)

Strumpglädje! Var glad för jämnan med dessa sockor på fötterna!

One size, mycket töjbara.

Utropspris: 40 kr.


 

 




7)

Svart kattklocka.

Räkna tiden inte i timmar utan i katter i fortsättningen!

Urtavlan 3,5 cm i diameter. Armbandet 22 cm. Inklusive batteri.

Utropspris 75 kr.


 

 

 




8)

Rosa kattklocka.

När du umgås med en katt försvinner tiden helt och hållet!

Urtavla 3,5 cm i diameter. Armband 22 cm. Inklusive batteri.

Utropspris 75 kr.


 

 

 




9)

Laserpekare med flera ljus. För regniga dagar och skumma nätter...

7 cm plus karabinhake. Du kan trolla med den röda pricken, men även med svartljus och vanlig ficklampa. Inklusive batterier.

Utropspris: 50 kr.


 

 

 

 


Det var allt för den här gången.

Frågor?

Bara fråga på.

Nu är det bara att bjuda och därmed hjälpa några stackars missar som behöver dyrbar veterinärvård.

Tack för att du hjälper mig att hjälpa!!!



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards