livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 november 2016

Av Mimmi - 30 november 2016 19:47


Tråkig dag idag.
Matte var visserligen ledig men hon sov hela förmiddagen.
Och nu har hon suttit och fixat fler julkort till hemlösa katter i nöd i flera timmar.
Och lyssnat på den där mörka rösten som jag inte gillar.
Tydligen gick han med den mörka rösten bort för två veckor sedan.
Men ändå kan han sjunga i flera timmar i Mattes telefon.
Fattar inte hur han gör...
Hon påstår att hon fick "flow" och kunde inte sluta.
Jag antar att hon kollapsar snart då hon glömde att äta.
Kan bara inte fatta hur man kan glömma något sånt!
Men igår kväll hade vi väldigt mysigt.
Jag fick en hel mjuk stick i små bitar från Mattes hand.
Och jag tog några med tassen och några med tungan.
Matte bara älskar känslan av min tunga på fingertopparna!
Jag börjar fatta att det kan bli ännu mer godis i framtiden om jag tar dem från handen.
Inte vet jag varför Matte är så fixerad vid handträning.
Men om det gör henne glad så kan jag väl ställa upp ibland.
Glöm nu inte att kolla det nya korten på Facebook, hos Mimmi Hittekatt och hjälp några stackars hemlösa katter!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards