livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 24 november 2016

Av Mimmi - 24 november 2016 17:43


Matte och jag har en överenskommelse.
Hon respekterar mitt stooora behov av integritet.
Och i gengäld så låter jag hennes saker vara.
Självklart är jag nyfiken och vill nosa på det mesta som är på min höjd på golvet (ehem och kanske på soffbordet).
Men jag river inte ner saker och förstör ingenting.
Matte tycker att jag är enastående på det viset som katt.
Jag rör inte hennes (vegetariska) mat, krukväxter och prydnadssaker lever ett ostörd liv här hemma, inget tuggade och inga skärvor.
(Enda undantag är garnnystan, om jag hittar en garnnystan någonstans så måste den dö!!! Det vill säga tas totalt isär och viras obotlig runt benen på soffbordet...)
Jaja, även solen har sina fläckar.
Ändå leker jag hejvilt varje dag - med mina leksaker.
Jag har ju massor med leksaker så jag struntar i Mattes saker.
Så Matte kan lämna saker och ting precis hur som helst utan att oroa sig det minsta.
Som igår kväll.
Hon lämnade en kattong och ovanpå lite olika saker, en rulle presentpapper, ett kort och en penna på golvet.
Hon blev för trött för att göra klart.
Och självklart var allting precis som hon hade lämnat det i morse.
Och nu när hon kom hem.
Visst har jag nosat, men jag rör inte hennes saker.
Jag går bara runt på mina silkestassar och visar samma hänsyn som Matte visar mig.
Bra överenskommelse, eller hur?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards