livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 november 2016

Av Mimmi - 25 november 2016 18:21


Det är dags för fredagsmys och Matte har blivit knäpp!
Hon skulle handla lite och köpa pepparkakor när hon såg den.
Och hon säger att hon absolut inte kunde motstå.
Hon älskar kombinationen av hallon och lakrits.
Egentligen är hon inte så förtjust i varken glögg eller söta drycker.
Men idag gör hon ett undantag.
Tur att den är alkoholfri i alla fall, så hon inte dansar på bordet sen...
Dessutom har jag redan glufsad i mig min ranson Sheba, så min kväll är redan räddad.
Nu återstår det bara att titta på Matte när hon smakar!
Ska bli spännande att se hennes min och om det blir en grimas eller inte...
Men visst är hon konstigt?
Jag tycker att hon borde äta ett paket Sheba istället.
Då vet man i alla fall vad man får.
Men hon lyssnar ju aldrig.
Så jag tänkte att ni skulle gissa om det blir gott eller äckligt.
Lämna din gissning i kommentarsfältet tack!
Jag kommer avslöja under helgen vad som hände...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards