livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juli 2016

Av Mimmi - 11 juli 2016 20:10


Matte beter sig som en zombie.
Inte blodtörstig utan bara walking dead typ.
Jag är gravt understimulerad och vill leka leka LEKA!!!
Jag tror att jag ska förbjuda Matte att jobba i fortsättningen.
Så här kan vi inte ha det!
Matte håller med.
Hon har just upptäckt att jag har grävt fram en massa jord ur blomkrukorna genom att putta papptallrikarna åt fanders...
Ja men jag hade ju så tråkigt!
Matte godtar inte ursäkten.
Suck...
Vad gör man med en zombie?

Av Mimmi - 10 juli 2016 20:17


Matte säger ifrån.
Efter 12 timmars jobb vill hon inte bli fräst åt när hon äntligen kommit hem.
Mjau.
Jag fräser ju inte för att hon kom hem.
Utan för att hon var borta så länge!
Det är straff på det.
Så det så.

Av Mimmi - 9 juli 2016 23:26


Så här kommer det ser ut när jag spöar upp datorn, så snart Matte har gått till jobbet imorgon.
Så tänk inte osynlig bil utan osynlig dator...
Jag kommer göra slarvsylta av den.
Eftersom den slukar varje längre inlägg.
Morrrrrr!!!!!

Av Mimmi - 8 juli 2016 23:43


Hatar bloggen ikväll.
Tre försök att skriva ett långt inlägg.
Och tre gånger försvinner det.
Morrrrrrrrrrr!!!!!!!!


Så nu går jag och lägger mig istället.

Av Mimmi - 7 juli 2016 21:06


Häromdagen hjälpte jag Matte med att rensa garderoben.
Naturligtvis var jag extremt duktig och visste exakt vad som borde rensas.
Den här vågen till exempel!


Den är helt onödigt.
Jag väger lagom.
Du väger också lagom, Matte.
Och exakt vad lagom är, det bestämmer vi vartefter....
Ska bara kolla lite snabbt vad lagom är just nu.


Oups...
Mycket lagom!
Nä du Matte, nu måste jag håra ner allt i klädväg innan du säljer eller ger bort det.
Släpp fram mig här!


Åh, nu ska jag ta nästa skåp...
Det är kul det här, Matte!

Av Mimmi - 7 juli 2016 11:38


När man tycker att Matte dröjer alldeles för länge med frukosten.
Med hennes egen frukost alltså.
Då sätter man sig vid köksdörren och tittar på Matte.
Stora bedjande ögon.
Varvade med några älskvärda blinkningar.
Det slår aldrig fel.
Vips så har Matte plockat fram skinkan!


Nöjd katt.
Mätt på skinka.
Livet är gott.

Av Mimmi - 6 juli 2016 09:05


Dagens outfit är en spetsgardin.
Visst är jag fin i den?
Men vänta lite nu........
Ser min rumpa tjock ut i den??

Av Mimmi - 5 juli 2016 11:32


Gissa vem som var extremt mycket på sin vakt vid skink-utdelningen i morse?
Som ryggade blixtsnabbt när Matte bara försökte lyfta handen lite?
Ja, jag älskar skinka.
Jag vill inte avstå från den om det inte blir riktigt farligt.
Men att röra vid mig?
Nej, det kan du bara fetglömma!
Jag ställer inte upp på det.
Punkt.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards