livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 31 juli 2016

Av Mimmi - 31 juli 2016 13:15

 

Jag är svartsjuk!

På detta fluff - även kallad Rufus.

Som ni ser kan Matte inte ens ta vettiga bilder på honom eftersom han direkt kommer springandes och ska gosa.

Och gosa.

Och gosa ännu mer.


 

Jag som trodde att Matte var bara min nu.

Nä men då har Matte och kattvakten haft en flygande växel, så nu springer Matte över till Rufus flera gånger per dag.

Och varje gång när hon kommer tillbaka är hon hårig överallt.

Svart-vit-hårig...


 

Det är ju bara inte rättvist!!!

Nospussar, headbumps och doftspår all over...

Och om inte detta var nog så möter hon allt som oftast fler katter på vägen som också vill ha hennes uppmärksamhet, bli klappat och kelat och pratat med.

Matte påstår att kattsamboende tvåbeningar inte behöver hålla sig till monogami.  

Det tycker jag är oerhört oartig!

MATTE, JAG ÄLSKAR JU BARA DIG!!!!!!!!!

Hur kan du då älskar en massa andra katter också?


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards