livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under september 2015

Av Mimmi - 13 september 2015 07:30

 

Sömnig söndag.

Suck...

Softar.

Så skönt...

Simpelt.


(Somnade...)

Av Mimmi - 12 september 2015 08:45

 

Hejsan!

Tänkte bjuda på lite lördagsgodis i form av knasiga bilder från de senaste veckorna.  

Hoppas det smakar...

 

 

 

Cool cat?

 

Lite besatt av plattformen på klösträdet...  

 

 

 

Ha en trevlig helg!  

 

Av Mimmi - 11 september 2015 16:00


Matte sa väl något om höst?

Visserligen har det blivit kyligt på nätterna.

Och regnväder gillar jag inte alls.

Men just nu känns det inte alls som höst!

Det är ju allra bästa balkongväder.

Lagom varmt.

Sååå skönt!

Och krukväxterna förnekar också hösten.

Det blommas för fullt på hela balkongen.

Första gången vi är överens, tror jag...

Snart lär väl Matte också komma ut med en stor hög tidningar som hon inte hunnit läsa.

Bläddrar och prasslar...

Tänk om jag kunde privatisera balkongen.

Bara till mig...

Nähä.

Där sa Matte ifrån direkt!

Och nu kom hon ut och inte ska hon sitta still.

Nä, hon ska pyssla med blommorna.

Suck...

 

Av Mimmi - 11 september 2015 07:30

 

Oj då.

Jag har visst fått lite rynkor...

Hur blev det så?

Jag kanske har tänkt för många kloka och djupa tanker.

Löst för många världsproblem.

Bekymmrad mig för mycket för Matte.

Grubblad för mycket över livets mening.

Ja, så måste det vara!

Av Mimmi - 10 september 2015 10:00

 

Ibland så händer det faktiskt att jag hoppar ner i en kattong...

Fast det gör jag inte för att ligga och mysa.

Utan för att leka!

 

I det här fallet försökte jag dra in musen seom ligger utanför...

Det gick väl sådär.

Som med Mattes foton som blev alldeles för suddiga...

Men men.

Njut av bilden.

Jag är inte alls förtjust i kattonger annars - förutom när Matte har gömt en boll i dem!

Av Mimmi - 10 september 2015 07:15


Trodde att jag fått en ny leksak.

Den lyser ju så spännande?

Sånt gillar jag ju!

Men nej, tydligen behövs det sånt nu när det blir höst.

Säger Matte.

 

Fast hon sa inte vad den behövs till...

Kanske kan jag hitta ett användningsområde?

Av Mimmi - 9 september 2015 07:30

 

Hej Matte!

Får jag busa lite?

Med dina fötter?  

 

Med tänderna?

 

Och klorna?

  

Hehe...

Det här var kul!  

 

Nu blir jag helt crazy...

   

Okej, nu är jag klar!

Nu kan du sova, om du vill.  

Av Mimmi - 8 september 2015 12:30


Katter lämnar spår av tasser i ditt hjärta, brukar man säga.

Det är så sant.

Men vi lämnar spår även på golvet.

Och överallt annar också...

Speciellt när det har regnat.

 

Söta små tassavtryck.

Vet inte vad Matte klaga över...

Det ser ju vackert ut?

Kan det vara så att hon precis hade städat?

 

Eller beror det mest på dessa mindre fina broms-spår?

Hm...

Ja men det blir ju så om jag jagar en boll, Matte!

Det måste du väl förstå?  

Vaddå du föredrar tassavtryck i hjärtat?

Tassavtryck går inte att beställa!

De bara händer...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards