livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under september 2015

Av Mimmi - 18 september 2015 07:00

 

Matte, vi måste ha ett allvarligt snack!

Ja, det är så att jag inte gillar den nya blötmaten.

 

Men man kan ju inte gilla allt, eller hur?

Och lite socker dör jag väl inte av?

 

Snälla rara fina Matte?

Jag vill ha min gamla mat tillbaka!

Snälla snälla snälla?

 

Nähä.

Jaha...

Men då äter jag väl upp din fot då!...

Jag vet exakt var den är under täcket!

Av Mimmi - 17 september 2015 20:15


Matte, jag blir på dåligt humör om jag inte får min favoritmat snart!

Det vill du inte uppleva...

Inte på riktigt!

 

Av Mimmi - 17 september 2015 07:00


Matte och jag kör en maktkamp just nu.

Ingen av oss vill ge sig.

Det gäller maten.

Sedan jag flyttade hit har jag ätit och älskat Icas portionspåsar.

Även Whiskas är gott, men det blev kortvarigt då Matte upptäckte att det innehåller spannmål.

Det gör inte Icas, men däremot finns det lite socker i den.

Matte har flera gånger försökt att erbjuda hälsosamare alternativ men de har jag nobbat.

Och nu har hon - helt utan att fråga mig - bestämt sig för ett foderbyte.

Bara så där.

Hon började med det i söndags.

Och hon säger att den här gången kommer hon vara konsekvent.

Så jag svarar med att matvägrar.

Matte påstår att jag är en bortskämt liten katt.

Hm...

Undrar just vems fel det kan vara?...

Nu är det ju inte så att ni behöver vara oroliga.

Jag kommer inte svälta ihjäl.

Jag har ju även dygnet runt tillgång till torrfoder.

Och mitt torrfoder (Orijens) är top notch.

Där har jag förresten alltid ätit det som serverats, även fast Matte bytte torrfoder två gånger under senaste halvåret.

Men jag älskar ju blötmat!

Så hur ska det här slutar?

Vad ska jag ta mig till?!

 

Jag tänker inte äta den där äckliga maten, bara så du vet!

Av Mimmi - 16 september 2015 19:15


Ikväll satt Matte vid datorn och vid sjutiden började hon som vanligt tala om för mig att det var dags att komma in.

När hon har upprepat det några gånger så brukar jag (om än lite motvillig) lämna balkongen och komma in så att Matte kan stänga dörren.

Men inte i kväll.

Det kom ingen katt.

Matte rynkade pannan.

Till slut gick hon till dörren och tittade ut.

Ingen katt.

Inte någonstans.

Matte suckade.

Konstaterade - om du inte är ute kan du förstås inte komma in. Men var är du?

Ibland är hon så smart, min Matte...

 

Var jag hade tagit vägen?

Tupplur på sängen förstås.

(Det är ju rätt kylig nu på kvällen)  

Tydligen mycket bra kamouflerad...

Av Mimmi - 16 september 2015 07:00

   

Jag kan se ut hur lugn som helst...

   

Men rätt som det är börjar klia det i tassen...

 

Och då måste jag bara kasta mig på bollen och låter den snurra runt, runt, runt...

     

För det är ju sååå kul!!!

Av Mimmi - 15 september 2015 11:22

 

Av Mimmi - 15 september 2015 07:00


Vaddå?

Vad jag har gjord i natt?

Inget särskild, hur så?

Om jag spelat boule?

Nä, varför undrar du det?

 

Jaha, nu förstår jag.

Nä, jag tror att bollarna hade släktmöte.

Och krismöte.

Ja, det är väl kris om halva släkten saknas?

Om jag vet var resten är?

Nä.........

Ingen aning!

Jag kan i alla fall inte se dem där jag ligger just nu.

Så då vet jag inte!

Fattaru väl?

Mjau!

Av Mimmi - 14 september 2015 10:00


Tack, Matte.

Jag visste väl att du skulle uppskatta min senaste dekoration!

Dubbla regnbågsfärger dessutom...

Ja, jag vet att jag är begåvad.

Och jag gör allt för att få dig att fnissa lite...

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards