livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under september 2015

Av Mimmi - 22 september 2015 08:30

 

Men Matte, ska inte du sova snart?

Jag är också trött.

Jag kan inte natta dig hur länge som helst!

Även om jag ligger väldigt bekvämt.

Kanske för bekvämt...

God natt..............

 

Av Mimmi - 21 september 2015 12:00

 

Har det hänt nåt?

Ja...

Matte tyckte att jag förtjänade en liten hyllning eftersom jag har börjat äta lite mer av den nya blötmaten!

Och det har hon rätt i.

Hon behöver kompensera mig väldigt mycket om hon skulle vinna den här striden!

Mjau!


Av Mimmi - 21 september 2015 07:00


Häromdagen var Mattes kompis M här.

Nu för tiden - när jag inte är lika rädd utan även lite nyfiken - så får vi besök ibland här hemma.

Då brukar jag kika runt hörnet för att kolla läget.

Och oftast får jag något gott som betyder att jag verkligen måste visa mig för att få det.

M hade en present med sig till mig!

En liten - äh? - katt???

 

Matte sprejade den med kattmynta en stund innan jag fick den.

Det uppskattade jag så pass mycket att jag nosade, slickade, vände på den, kramade och la mig bredvid den.

Mjuk och fin är den.

Som en liten kudde...

Och grå, precis som jag!

Och om vi ändå håller på så kan ni ta en titt på Mattes strumpor som hon fick av Rufus matte i present för ett tag sen.

Nu går hon runt med dem och inbillar sig att hon också är en katt...

 


Av Mimmi - 20 september 2015 14:00

 

Trots den där icke godkända blötmaten så är det inget fel på min livsglädje och leklust!

Det är full fart som vanligt.

 

Och nästa sekund åt andra hållet...

 

Alltid efter bollen!

Jag är så snabb att det bara blir suddiga bilder ibland...

 

Och efteråt undrar jag inte bara var bollen tog vägen, utan också vem som knölade ihop mattan så här?!

För inte var det väl jag?

Nä, det måste ha varit Matte som har halkat omkring...


Av Mimmi - 19 september 2015 22:48

 

Eftersom jag är så söt...

Av Mimmi - 19 september 2015 08:54

 

Av Mimmi - 18 september 2015 20:00

 

Me and Harry and a big mystery...

But he promised me lots av mice by magic!

Av Mimmi - 18 september 2015 12:00

 

Jag tänker bara sura resten av dagen.

Jag är sur som ett dussin citroner!

Får du inga skuldkänslor nu då, Matte?

Tänkte väl det.

Vaddå?

Du tänker inte ändra dig?

Nähä.

Det tänker inte jag heller!

Bara så du vet.

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards